15.4.2013

Sushilauantai

Lauantaiaamu oli sateinen. Oli hassuu herätä kun pisarat ropisi ikkunaan. Ihan kivan kuuloista pitkästä aikaa vaikka vesisade onkin vähän hanurista. Ainakaan ei tullu enää lisää lunta! Aamu meni peruslöysäillessä. Juuson rakas Gibsonbeibe kaipasi pientä huoltoa, joten mä jäin hetkeks aikaa kakkoseks...


Iltapäivällä käytiin mun porukoiden luona tuunauttamassa mun yks paita. Käytiin samalla reissulla myös Myrtsin maalaismarkkinoilla hakemassa kuivattuja mansikoita. Taas. Kun tultiin himaan, Juusbe halus päästä vähän vinguttelemaan rakastaan, johon oli just vaihdettu kielet. Hyvin soi!


Mä valmistelin samalla pikkuhiljaa tulevaa illallista. Sushia. Vietettiin siis kivaa koti-iltaa kaksisteen. Paita, joka käytiin Louhelassa tuunauttamassa, oli Hellish Rock tourilta ostettu Gamma Ray t-paita. Otin naisten mallin koossa M, joten se oli vähän iso. Mami vähän kavensi ja samalla suurensi kaula-aukkoa. Mua ahdistaa t-paitojen kaula-aukot. Tuntuu et kuristuu. Nyt on hyvä.



Ennen ruokaa Juuso loihti meille super hyvät alkudrinksut. Passionhedelmää, spriteä, omppumehua, triple seciä ja vaaleeta rommia muistaakseni. Ihan törkeen hyvää! Mä toimin jälleen sushimasterina.

Tein vähän erilaisia mitä yleensä. Mukana oli myös unagia eli grillattua ankeriasta. Oon syöny sitä japanissa ja tykästyin tosi paljon. Nyt löydettiin sitä Hakaniemestä pakasteena. Oli herkkua. Muita on ehkä turha lähteä selittelemään. Kuvat kertoo varmaan enemmän. Kaikki onnistui mun mielestä hyvin!

Ruokajuomaksi valittiin kuivaa skumppaa. Toimi todella hyvin. Sushi ja valkkari on myös ihan hyvä combo, mut kyllä tää vei voiton. Mä olin jo melkein ostamassa shamppanjaa, mut sit päädyttiin vähän halvempaan. :D



Oli taas aikamoiset sushimättäjäiset. Silti vois syödä vaikka heti uudestaan! Monta tuntia istuttiin pyödän ääressä. On kiva syödä yhessä. Mulla on niin ikävä sitä kun tehtiin ruokaa yhdessä lähes joka ilta. Joskus viikolla saattoi vähän lepsua jos työt meni ristiin ja syötiin molemmat vaan jotain mitä kaapista löyty, mut sit ainakin viikonloppuna syötiin rauhassa yhessä. Ihan parasta. Syksyllä sit taas...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti