30.6.2013

Eka päivä kentällä

Eilen mua jännitti aika paljon! Heräsin jo aikasin, vaikka nyt onkin eri työajat kun yleensä mulla, yritän silti pitää rytmin jotenkin samana. Mulle sopii parhaiten sellanen rytmi, että meen aikasin nukkuu ja herään aikasin. Voi olla, että sit kunnon lomalla tää rytmi kusee, mut nyt ainakin vielä pitäydyn siinä edes jotenkin. Eikä siis haittaa, että lomalla nukkuu pitkään. :) Olin eilen niin täpinöissä, et en tienny et mitä tekisin. Avaran Luonnon lohipainoitteisesta ohjelmasta sain idean, et voisin sitoo pari perhoo.

Hahah olin ihan hukassa! En oo kovin montaa kertaa (kai kerran ennen tätä?) sitonu perhoja ihan yksin. Vielä tarvii vähän toturointia vierelle, mut jotain sain kuitenkin aikaan. Ehkä lähempää tarkastelua nää ei kestä, mut ainakin tuli harjotusta. Oon myös aika kriittinen, kun Juuso on niin hyvä sitomaan perhoja.


Eikä mulla ollu mitään hajuu millasia perhoja olis edes pitäny tehä. Kattelin vaan mikä näyttää kivalta. :D Sitomisleikkien jälkeen oli jälkien korjauksen aika. Valkoinen kämppä näyttää tosi kivalta, kun noista perhojutuista tulee kaikenlaista nöystää ja höyhenien höttöä...................... Ei perhojen sidontaa heti siivouspäivän jälkeen!

Vähän ennen lähtöä laitoin itseni kuosiin ja pakkasin tarvittavat kamat laukkuun. Pesussa ollut työpaita, ID-kortti ja eväät. Aika pitkään tein sitä, että laitoin työvaatteet päälle jo himassa, mut on se kivempi liikkuu tuolla ulkona ihan omissa vermeissä. Ne on kyl vähän ällöttävää laittaa takas vuoron jälkeen. :D


Yhden jälkeen lähdin kenttää kohti. Vuoro alkoi puol kolmelta. Halusin olla hyvissä ajoin, että voin kysellä onko tulllu jotain muutoksia työtapoihin tän puolen vuoden aikana mitä oon ollu veke. Ei pahemmin ollu. Oli hauskaa mennä töihin, kun kaikki oli ihan ihmeissään, et näkiköne oikein et minäkö se siinä!


Vähän hirvitti kun näin listan päivän koneista. Hyvän päivän valitsin ekaksi duunipäiväksi. Lauantai on viikon vilkkaimpia päiviä kentällä. Hommat alko toimimaan heti kun pääsin koneeseen. Ei ne parissa vuodessa opitut asiat näköjään niin helposti unohdu. :) Pientä säätöä oli, mut ei mitään ihmeempää.


Nyt mä taas muistin, miks aina vannon että en halua tulla kentälle kesällä ollenkaan. SE KUUMUUS! Voi herranjestas... Työteho hiipuu niin pohjalle, kun kone vaikuttaa enemmän saunalta. Ruuhkassa putkillä seisovat koneet on yleensä ilmastoituja, mutta sit kun tehdään jotain konetta, joka lähtee vähän myöhemmin ja on jossain ulkparkilla, ei siellä mitään ilmastointia ole.


Päivä/ilta meni ihan kivasti. Olin ihan poikki, kun pääsin himaan. Meinasin nukahtaa jo dösään. Oli vähän samanlainen fiilis, kun sillon kun oon alottanu hommat kentällä. Kun kroppa tottuu hulluun juoksenteluun, ei väsytä enää niin paljon.

Kentällä on kivaa, mutta kyllä se alkaa olla jo nähty. :) Oon mä tosi tyytyväinen mun nykysestä duunista. Tää Sodexo duuni on hyvä pitää messissä, jos jotain käy niin on ainakin joku työ odottamassa. Sitten kun oon nää viikon vuorot hoitanu, voin hyvillä mielin lähtee viettämään kesälomaa. Vielä neljän vuoron ajan pääsee bongaamaan koneita. Tänään sama vuoro kun eilen! Toivottavasti menee yhtä hyvin kun eilinen. Nyt salille rasittumaan vähän lisää... :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti