29.12.2013

Neitsytmatkalla

Eipä kerenny edes mitään suunnitella kun olikin jo reissu Thaimaahan ostettuna. Hupsista. Päivi ja Luukas oli lähdössä sinne ja ne kysyi meitä messiin. Mua vähän alkuun mietitytti miten rahat riittää ja Juuso  mietti saakohan duunista lomaa. Kumpikaan ei sit ollukkaan ongelma, joten ostettiin lennot koko poppoolle.


Tällä reissulla tulee mulle monta uutta juttua. Ihan ekana se, että vaikka oonkin joitain kertoja matkannu Aasiassa, en oo koskaan käyny Thaimaassa. Toisena, en oo koskaan ollu viikkoa pidempään missään reissussa (tai joo Lapissa, mut sitä en nyt laske tähän). Nyt ollaan kaks viikkoa. Kolmantena, matka on ostettu Finnmatkojen kautta, joten perille meijät lennättää ArkeFly eli viissiin TUI. Mä oon lentäny ihan kaikki matkat vaan Finnairilla. Kone jolla nyt lennetään Boeing 767 ja siinä tuleekin taas yksi uusi tuttavuus. Mä en oo koskaan lentäny yhdellekään bojolla, vaan ainoastaan airbusseilla. Sori lentsikkanörtteys!


Lennot oli mun mielestä aika sopuhintaiset, kaikkine lisämaksuineen n 630e. Siihen siis kuuluu nyt ruumalaukku ja ateriat. Lennetään astetta paremmassa luokassa, jossa esimerkiks enemmän jalkatilaa ja ilmainen viihdejärjestelmän käyttö. Nää lomalennot ei oo mulle tuttuja juttuja, oon lentäny ainoastaan reittilennoilla.


Lennot on Phuketiin. Mennään ekaksi viikoksi Katalle. Toinen viikko on vielä vähän avoin. Ehkä jonnekkin Krabin suuntaan? Tältä reissulta odotan eniten lämpöä ja hyvää ruokaa. Ja tietenkin rantaelämää. En oo koskaan aikasemmin ollu rantalomalla. Lähimpänä rantalomaa on ollu Hong Kongin reissu, jossa oltiin puolitoista päivää rannalla ja loput kaupungissa. Mä oon aina halunnu päästä uimaan lämpimässä vedessä. Lähtö meillä on jo kolmen viikon päästä. Ihan siistii että ei oo monta kuukautta aikaa hypettää, vaan lähtö on oikeesti aika nopeesti. :D Jännääääääää! Päästään olemaan puolet pois vuoden ärsyttävimmästä kuukaudesta. Himaan tullaan vasta helmikuun puolella.

Kuvat on meidän edelliseltä yhteiseltä reissulta Singaporesta, jossa oltiin mun vanhempien kanssa. Vietettiin yksi päivä Sentosan saarella, jossa oli pari keinotekoista rantaa. Tästäkin reissusta on jo reilu kaksi vuotta. Ihanaa päästä pitkästä aikaa jonnekkin! Tukholman ja Tallinnan reissuja ei lasketa. :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti