8.9.2015

Uus reissu kalenterissa!

Juusolta tuli tossa viime viikolla yks päivä viestiä, että lähettäiskö syksymmällä käymään jossain päin Eurooppaa. Mä olin tietty heti ihan messissa ja mikä hassuinta olin samalla viikolla jo kattellu karttaa ja hakenu lentohintoja... Eikä tästä siis ollu puhuttu vielä. Pienenä heittona se kävi mielessä kyllä molemmilla jo aikaisemmin, mutta jäi vaan heitoks. Ei kauaa nokka tuhissu, kun Finnairin E-liput kolahti sähköpostiin.

Vahvoina vaihtiksina oli Saksa ja Tšekki. Mielessä kävi myös esim. Espanja tai Italia. Ei kovin kauaa tarvinnu pohtia kun oltiin yhteistuumin sitä mieltä, että halutaan lähtee Prahaan. En tiiä mikä siinä oli, mut se tuntu tähän hetkeen just hyvältä mestalta. Lennotkin sai suht edullisti, lipuille tuli hintaa noin 160e per naama. Muutaman kympin halvemmalla olis päässy, jos olis ottanu vähän huonomman lähtöajan. Me haluttiin olla perillä jo aamusta.


Lähetään matkaan ens kuun puolenvälin jälkeen ja ihan kaksin. Reilu kuukausi on aikaa tonkia kaupungita tietoja ja miettii mikä kiinnostaa. Ollaan perillä neljä yötä. Aika pikainen reissu on tiedossa siis. Kummallekkin paikka on uus. Mulla on muutenkin edellisestä Euroopan lomasta aikaa kymmenen vuotta... Kahtena kesänä tehtiin perheen kanssa reissut Saksaan ja Itävaltaan, sekä samoilla reissuilla tehtiin myös pikavisiitit Ranskaan, Luxemburgiin ja Italiaan. Molemmat viikon reissuja ja ne on ollu mun ainoot kosketukset Keski-Eurooppaan.

Hirveesti ei olla vielä keretty tutustuu paikkaan, mut se on tullu selväks että lihansyöjälle Praha on aika jees paikka, samoin bisseistä kiinnostuneille. Jälkimmäinen ei mua kauheesti liikuta, kun en pysty olutta juomaan. Harmi, mutta ainakin Juuso tykkää ihan varmasti! Reissulta odotetaan siis ainakin hyviä liharuokia, siistejä kaupunkimaisemia ja arkkitehtuuria. Toivottavasti kelit sallii ulkona hengailun. Praha, nähään lokakuussa!

Kuvat Wikipedia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti