25.5.2017

Kesälomalainen

Lomaa kulunu reilun viikon verran, vielä viikko jäljellä. Viime viikolla lähettiin isolla porukalla kalareissuun Ruotsiin Mörrumille. Mun ja Juuson kans samaan kyytiin lähti pari Lappeenrantalaista jätkää, toisella autolla meni kuusi muuta. Yhteensä meitä oli kymmenen. Mukana pari uutta naamaa, mut suurin osa oi tuttuja. Laiva Turkuun lähti Turusta. Piti ottaa sellanen paatti, jolla oltais aikasin Tukholmassa. Mörrumille oli ajomatkaa kuutisen tuntia. Laivamatka meni aika villeissä merkeissä. Porukasta löytyi tanssiseuraa yön pikkutunneille asti. Itseasiassa en nukkunu laivalla silmäystäkään... Oli niin mielenkiintoiset keskustelut pilkkuun asti, eikä siitä ollu enää kun kaks tuntia siihen kun piti raahautua autokannelle. Miksi siis nukkua? :D Huh, mikä matka.





Myös kohteessa vietetty aika oli kosteanpuoleista... Kalastusolosuhteet Mörrumilla oli historiallisen huonot, joten otettiin kalastus aika rennosti. Aurinko paistoi, oli kesäisen kuuma, ympärillä kauniin vihreetä ja repussa aina siideriä... Mä en oo enää teinivuosien jälkeen pystyny vetää mitään karmeita juopotteluputkiä. Viimeks oon yrittäny jollain festareilla kahta päivää putkeen, mut ei oo oikein napannu. Noh, tulipahan nyt tällänenkin reissu sit koettua. :D Viikkoon mahtui kahet laivarebaukset ja muutamat joenrantatuubat. Sinne vielä väliin pienet tissuttelut. Huhhuh. Oli kroppa aika kovilla, mut kun seura on oikee, voi tällänenkin olla näköjään kivaa. Päivääkään en vaihtais, oli ihan törkeen hauska reissu. Kivaa et on päässy tutustuu tälläseen porukkaan.

Kun tultiin takas himaan, oli olo aika raihnainen. Mä en edes heti muistanu, et mullahan jatkuu vielä loma. Ei mulla ollu mitään suunnitelmia tän reissun lisäks. Tuntu aika helpottavalta kun ei tarvinnukkaan heti painella takas duuniin. Oon käyny ottaa Pinjan kanssa arskaa, syömässä sushia, polkenu mun ponilla, käyny lenkillä, alottanu taas treenaamisen ja käyny kalassa. Heitin myös talviturkin meressä! Oli kylmää, mut päätin et nyt on mentävä.




En muista millon oon viimeks lomaillu ilman mitään erityistä suunnitelmaa. Siis ihan vaan ollu. Oon nauttinu ihan törkeesti näistä päivistä. Oon saanu ajottaa salit ja lenkit ihan mihin vaan ja päässy tekemään kaikkia juttuja. Mä en oikeesti ees muistanu miltä tällänen tuntuu. Palkattomia lomia mulla ei oo kunnolla oikein edes ollu ja kaikki muut pidemmät vapaat on ollu aina ihan täyteen ahdettuja. Tai siis vapaata on otettu silloin, kun on ollu joku reissu. Kalareissut on ollu prioriteetti numero yksi, muut reissut siihen sit perään. Niin se tulee jatkossakin olemaan, mut olishan se siistiä jos välillä sais pidettyä tälläsiäkin lomia. Mä oon ihan lomahumalassa, niin hyvältä tää musta tuntuu tällä hetkellä. Onneks tätä jatkuu vielä viikon verran!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti