1.12.2011

joulukivaa

Vapaapäivä, eka päivä joulukuuta. Heräsin sattumalta jo seiskan aikaan, samaan aikaan ku Juuso, joka oli lähössä kouluun. Avattiin ihan innostuneena meijän joulukalentereista ekat luukut! Suklaakalenterin suklaa maistuu parhaimmalta just ku herää. Oli kiva herätä samaan aikaan, vaikka olisin voinu nukkuu vaik kuinka pitkään.


Ku Juuso oli lähteny opiskelemaan ahkerasti ja mä olin saanu aamukahvini juotuu, alottelin mun vapaapäivää siivoomalla koko kämpän ja tiskaamalla kuunnellen jouluradioo. Mun siivoomiset kesti taas joku puoltoista tuntii, en pysty keskittyy siihen niin pitkää aikaa kerrallaan, välillä datasin ja sit taas jatkoin. Aina sama homma. Siivoilun jälkeen laitoin itteni kuntoon ja lähin käymään uudella lähiostarilla. Oon nyt vihdoin ottanu käyttöön singaporesta ostetun laukun. Tykkään! Ei vaan ehkä oikein sovi mun lyhyen ja rikkinäisen talvitakin kanssa. Ihan sama.


Ihan meijän viereen, Martsarin asemalle avattiin tänään uus ostarin, Martsarin ostari. Kävin tsekkaamassa mitä sieltä löytyy ja millanen mesta se on. Sinne tuli Lidl ja uus S-market. Lidlii olin venannukki, sieltä saa kaikkii hyvii lihajuttuja ja herkkuu jugurttii! Ässä oli laajentunu entiseen Martariin ässään verrattuna. Oli tosi jees!


Vaikutti koko mesta aika kivalta. Nyt on ihan kunnollinen kahvilankin täällä hoodeilla, Cafe Picnic. Tonne oli tullu myös joku toinenki kahvila ja joku ihan hyvännäkönen ravintola. Mä en hyödyntäny mitään avajaistarjouksia, kävin vaan nopeesti hakemassa Lidlistä pähkinöitä, glögiä ja pari bissee illaks. Mä en oo juonu ku kerran glögii tänä vuonna. Asia täytyy korjata!


Ku Juuso pääs koulusta, käytiin vielä uudestaan pällistelee uutta ostaria. Sitä ennen mä kävin Myyrmannissa kattelemassa jos sieltä löytyis jotain kivoja joulujuttuja, joita voi tänne kämppään laittaa. Ostin maalauspaperia, ajattelin et voisin ehkä yrittää maalata jotain jouluaiheista ja laittaa seinalle. Ostin myös jouluvalokynttelikön ikkunalle.


Nyt olis kuva kämpän uudesta järjetyksestaki. Telkkarin takia joutu pikkasen järkkäilee uusiks ja aluks se tuntu oudolta järjestykseltä, mut nyt ku on tottunu, näyttää se ihan ookoolta. Sohva nököttää melkein keskellä kämppää ku telkkari oli hyvä saada seinän viereen.


Mä lähetään Juuson kaa ylihuomenna pienelle roadtripille, myös Juuson faija ja broidi tulee mukaan. Mennään käymään Juuson isovanhemmilla Pohjois-Karjalassa. Ajoin ottaa mun läppärin messiin ja kattoo miten nettitikku pelittää tositoimissa. :D Tullaan joko maanantaina tai tiistaina takasin. Ihan kiva mennä sinne. Munki sukuu on Pojois-Karjalassa, mut eipä tuu kovin usein käytyä. Reissua odotellessa.

Nyt BB ja sit nukkumaan, huomenna pirteenä salille ja töihin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti