25.12.2014

Joulu 2014

Meijän joulunvietto lähti keskiviikkona käyntiin sillä, että Viivi ja Nasse tuli käymään. Ollaan usein koko possen voimin oltu porukoiden luona syömässä aamun riisipuuroa, mutta nyt mä halusin tehä ihan omassa himassa. Puuroo on kuitenkin vähän höhlän tuntuista keittää vaan kahdelle, joten sovittiin että Viivi ja Nasse tulee auttamaan syömisessä. :D Tein riisipuuron uunissa, se oli aika kätevää! Ei tarvinnu hämmentää.



Kattottiin myös yhdessä Lumiukkoa ja Viivi jeesas mua tukan laittamisen kanssa. Kerrankin Juuson ei tarvinnu... Puolenpäivän jälkeen V&N lähti omille teilleen ja Päivi tuli hakemaan mua ja Juusoa. Mentiin Juuson possejen kanssa käymään Askolassa joulukirkossa ja hautausmaalla. Sen reissun jälkeen tultiin Louhelaan, jossa oli taas kaikki mun tyypit. Räpsättiin Viivin kanssa muutamat kuvat toisistamme.



Ilta meni aika perinteisissä merkeissä. Ruokaa ja hengailua ison pöydän äärellä isolla porukalla.




Myöhemmin illalla katottiin Samu-Sirkkaa ja avattiin lahjoja. Mut laitettiin kuusen alle jakamaan lahjoja, koska aina kun oli pieni, se oli mun homma. Mä aina halusin tehä sen, enkä päästäny muita... :D Kaikki sai ihan kivasti lähjoja. Ite en edes odottanut mitään, mutta onhan se ihan kivaa saada pari lahjaa.


Joskus myöhään mulla iski kauhee väsy ja oli pakko könyy ottaa pienet välihuilit. Heräilin joskus kahden maissa ja muut istuskeli vielä pöydän ääressä. Myös Viivi oli käpertyny sohvalle nukkumaan. Lähettiin himaan vasta kolmen tienoilla. Tänään, eli joulupäivänä heräiltiin aika myöhään. Unet ei tosin ollu kovin pitkät kun tultiin niin myöhään himaan. Lähettiin puolenpäivän aikaan Juuson mummin luokse Itä-Helsinkiin. Siellä oli Juuson porukkaa enemmänkin. Tää sama kuvio on toistunu jo useana vuotena. Illalla mentiin vielä Kivistöön hengaamaan ja saunomaan. Samoja meininkejä myös huomenna.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti