10.12.2014

Vuosi 2014

Vuosikatsauksia on tullu rustattuu jo muutamat näiden blogivuosien aikana. Ei oo enää kauaa kun vuosi vaihtuu, joten taas vois jotain ajatuksia kasata.Vanhat vuosimuistelut voi lukea näistä linkeistä: 2013, 2012, 2011. Harmi että ekasta blogivuodesta ei oo mitään. Toisaalta ihan hyvä, kun sillon kaikki oli vielä ihan erilailla.

Tää vuosi oli jännä. Mun on jotenkin vaikee miettiä mitään erityisiä hyviä juttuja. Tää mennyt vuosi oli kokonaisuudessaan paras pitkiin aikoihin. Vuoteen kuului myös surua ja mä tunsin itteni pidemmän aikaa vähän sairaaks. Kun näistä selvittiin, on kaikki ollu paremmin kun hyvin. Mä oon tuntetu itteni terveemmäksi kuin moneen vuoteen. Tätä vuotta määrittelee myös aika paljon harrastukset ja kivat reissut. Tuntuukin että ne on juttuja jotka tästä vuodesta on lähinnä jääny mieleen.

Tammikuu

Tammikuussa tais sataa vasta ekat kunnon lumet tänne meidän hoodeille. Mä tein taas pitkästä aikaa enemmän kentällä duunia, kun vähän ennen joulua oli loppunu mun vakkarihommat Calcuksella. Alkuvuosi oli just sitä aikaa kun tuntu että mun kunto menee kokoajan vaan huonommaks. Johtuen siis pitkään jatkuneista vatsaongelmista. Mieltä kuitenkin piristi lähtö Thaimaan lämpöön Juuson, Päivin ja Luukaksen kanssa. Tää reissu oli ehdottomasti yksi vuoden kohokohdista. Pita sydän Aasia. Lämpö, ruoka, rannat ja kaikki...

Helmikuu

Seuraavasta kuusta ei taas  oo kunnollosia muistikuvia. Se että mulla oli terveyden kanssa ongelmia, sai mun pään jotenkin sumuun. Helmikuussa oli myös huoli Ukista. Kun lähettiin Thaimaahan, Ukki joutui sairaalaan. Reissun aikana vointi kuitekin vähän parani, mutta taas helmikuussa huononi. Keskimmäisessä kuvassa pitelen Viivin uutta ihanaa vauvaa. Samana yönä kun me vietettiin siskoiltaa, Ukki nukkui rauhassa porukoiden saattelemana pois. Vaikka surku poismenosta oli suuri, meni kaikki kuitenkin kauniisti ja asian käsitteleminen oli ehkä vähän helpompaa. Ihan loppukuusta oltiin kattomassa Viivin, Miron ja Juhan kanssa yhtä mun lempparibändeistä, Amaranthea Nosturissa. Änkesin Elizen kanssa samaan kuvaan... :D

Maaliskuu

Maaliskuussa kalahommat alkoi pikkuhiljaa taas tulemaan pinnalle talvitelojen jälkeen. Otettiin vuosiluvat Vantaankoskelle, käytiin hyisen keväisessä kelissa kalassa, harjoteltiin heittämistä ja käytiin kalastusaiheisissa tapahtumissa, Go Expossa ja Kalamisen.comin kalastusristeilylla. Maaliskuussa oli myös Ukin haitajaiset Myyrmäen kirkossa. Ihanan rento ja nätti tilaisuus. Sellanen Ukin näköinen.

Huhtikuu

Keväällä mä aloin ite ottaa selvää mikä mun vatsaa vois vaivata. Joo, tosi järkevää ite leikkiä lääkäriä mutta löysin keinon paranemiseen. Alotin gluteenittoman ruokavalion ja vointi alko parantumaan nopeeta vauhtia, väsymys katosi, mieli alkoi selkeytymään sumusta ja elämästä oli taas helppoa nauttia. Huhtikuussa oli paljon kivoja tapahtumia, Jonnan synttärit, Enska ja Turisas yhteiskeikalla, pääsiäisenä perheillallinen ja ihan perus ulkona hengaamista. Juuson kanssa vietettiin kolmatta vuosipäivää. Ihan paras vuosipäivä ikinä! Kalojen pällistelyä SeaLifessä ja illalla sushi illallinen shampanjoineen.

Toukukuu

Toukokuussa oli ekat ihanat helteet. Muutenkin kevään säät oli aika kivat. Käytiin urbaanisti kalassa mä otin usein arskaa ennen duunipäiviä. Loppukuusta juhlittiin Katjan ja Samin häitä ihanissa merimaisemissa ja super kuumassa kelissä. Juhlakeliksi mitä mainion, mutta pukumiehillä tais olla vähän rankkaa...

Kesäkuu

Kesäkuussa olitiin taas pitkästä aikaa festareilla. Parasta oli W.A.S.P.in keikka ja festariseura, Esa ja Jonna! Juhannusta vietettiin mun perheen kanssa mökillä. Päivät meni haukijahdissa, syödessä ja hengaillessa. Käytiin tsekkaamassa myös muita kalavesiä Juuson kanssa Hartolan suunnalla. Heti Juhannuksen jälkeen lähettiin purjehdusreissulle. Kolme päivää, Espoo - Hanko. Siistejä merimaisemia.

Heinäkuu

Koko heinäkuun alku tai itseasiassa koko kevät ja kesä tuli vain odotettua tulevaa Lapin reissua. Sitä ennen juhlistettiin Pyryä. Meijän perheen viimeinen riparilainen. Reissuun lähettiin heti juhlien seuraavana aamuna aikaisin. Oltiin reissussa kolme viikkoo ja se oli tän vuoden ehdottomasti paras juttu. On niin upeeta päästä hengaa siisteissä maisemissa kaukana himasta kalastaen ja vaeltaen. Sitä fiilistä ei vaan voi sanoilla kuvata.

Elokuu

Oltiin reissussa vielä elokuun alussakin. Tällä puoliskolle osui Norja. Oltiin ihan mielettömässä mestassa Finnmarkissa. Sain ensimmäisen loheni ja jäämeren maisemat vei mun sydämen ihan täysin. Kotimatkalla pysähdyttiin muutamassa kaupungissa, esimerkiks Inarissa ja Oulussa. Oulu oli mukavan oloinen mesta. Varsinkin näin kesällä. Kun tultiin kotiin, kesti jonkun aikaa totutella taas arkeen. Oli vähän harmillista jättää kaikki ne siistit jutut taakse. Onneksi reissun jälkeen oli ainakin kivoja töitä tiedossa. Olin syksyn aikana aika paljon Calcuksella duunissa. Kentällä vain pieniä pätkiä.

Syyskuu

Syyskuussa käytiin pitkästä aikaa Juuson isovanhempien mökillä Pohjois-Karjalassa. Visiitti oli suht pikainen. Käytiin muutamat kerrat järvellä kalassa, syötiin Juuson mummin loihtimia ruokia ja saunottiin. Samalla reissulla käytiin kalassa myös Kymijoella. Hauska reissu, mukana myös Miikka. Syksyllä mulle tuli taas vähän terveysongelmia kun sain gluteenia jostain pariin otteeseen. Se teki musta taas väsyneen ja huonovointisen. Parantuminen vei jonkun aikaa. Sen jälkeen kaikki oli taas hyvin. Samaan syssyyn lopetin myös e-pillerien käytön ja olo alkoi entisestään parantuu kokoajan lisää! Nyt musta tuntuu, että en oo moneen, moneen, moneen vuoteen voinut oikeesti näin hyvin. Vitsi että tuntuu niin hyvältä.

Lokakuu

Lokakuussa käytiin aika paljon kalassa, yllättävää. Kelit alko olla jo aika koleet. Käytiin lähinnä VKK:lla koska se oli ainoa koski, jossa sai kalastaan. Muualla oli kuturauhoitus. Käytiin myös kalastamassa haukea Porvoossa. Näihin aikoihin tutustuin toiseen kalamimmii, Katriin. Juuso on tuntenut Katrin poikaystävän jo teinistä. Katri aloitti perhostelut viime vuonna ja nyt ollaan innostuttu käymään jonkun verran yhdessä. Lokakuun lopulla tehtiin perinteinen kylpyläreissu monen vuoden tauon jälkeen. Oli ihan super hauskaa pelleillä vedessä! Vanhat vesipedot pääs todenteolla vauhtiin. Liukumäet on parhaita...

Marraskuu

Marraskuussa pääsin ekaa kertaa merelle kalaan Helsingin edustalle. Nyt oon ihan tykästynyt kalastamaan merellä. Näin loppuvuodesta se alkaa olla ainoita mahdollisia kalastusmuotoja. Ollaan useesti käyty eri mestoissa. Marraskuussa tuli treffattua pari muutakin perhomimmiä Katrin lisäks. Ketään ei tunnettu ennestään, mut sovittiin vaan että nyt tavataan perhonsidonnan merkeissä. Veera ja Hanna osoittautui ihan mahtaviks tyypeiksi. Kivaa saada välillä uusia tuttavuuksia. Vanhoja ei tietenkään saa unohtaa. Kuun lopulla käytiin vallottamassa Tukholmaa Juuson, Jonnan ja Esan kanssa. Seura jees, laivat ei. Sitä ennen oli pikkujoulut Calcuslaisten kanssa. Tuulitunneli ja surffaus oli hauska kokee! Mun kroppa oli ihan rikki seuraavana päivänä.

Joulukuu

Joulukuu on menny töitä tehdessä salilla hikoillessa. Mä oon syksyn ja talven aikana saanu jonkun hirveen boostin saliin! Siis ihan fyysisesti, jaksan paaaaljon paremmin leikkii painojen kanssa kun aijemmin. Tuntuu hyvältä. Kalastusposseen saatiin yksi likka lisää, Vaasalainen Noora. Tän porukan kanssa on kivaa. Joulukuuta on vielä muutamia viikkoja jäljellä. Kohta pitää hoitaa lahjaostokset ja sitten rauhoittua joulun viettoon. Tää kuukausi on menny ihan hirveen nopeesti. Ei edes tunnu, että olis joulukuu! Sain joulukalenterinkin hankittua vasta pari päivää myöhässä. Lopulta en voinu ees syödä sitä. :( Maha ei diggaillut kauheesti, siinä oli varmaan jotain kiellettyä. Höh. Ei se joulumieltä sentään pilaa!

Yhteenvetona voisin tän vuoden kiteyttää muutamaan sanaan: Thaimaa, kalastus, luonto ja terveys. Siinä ne tärkeimmät. Tänä vuonna, varsinkin loppukesästä alkaen, oon ollu jollain tavalla rauhallisempi kun koskaan. Ei pahempia stressejä, kaikki menee vaan hyvin. Toivottavasti kaikki sujuu jatkossakin näin. Odotan hirveesti ens vuoden matkoja, ekaks Thaimaata ja sitten kalareissuja. Muita odotuksia en jaksa miettiä, rullatkoon ihan omalla painollaan! Sillä meiningillä mentiin tääkin vuosi. Hyvä vuosi.