12.6.2015

Synttäritukka

Mä oon tässä jo pidemmän aikaa valitellu huonokuntoista tukkaani, kauheeta tyvikasvuu ja hauraita latvoja. Varsinkin tyven värjääminen on ollu to-do listalla. Oon kuitenkin sen verran laiska näissä hiusasioissa, että oon vaan antanu tukan kasvaa... Viime kerrat kotiväreillä värjätessä mulle on tullu ihottumaa päähän ja naamaan, joten senkin takia värihommat on jääny. Oon miettiny kampaamoon menemistä, mut koska harrastukset vie rahaa, en oo oikein pystyny menee ammattilaisen hoidettavaksi. Harrastukset on kuitenkin se ykkösjuttu johon mielellään rahani laitan. Onneks on kiva anoppi joka passitti mut synttäreiden kunniaksi kampaajalle. Suuret kiitokset Päiville. :) Nyt kehtaa näyttäytyä lauantaina. Vaikka oonki laiska ja vähän sellanen hälläväliä tyyppi mitä näihin kauneusjuttuihin tulee, niin onhan se nyt kiva että on taas kaikki kunnossa.


Värjäytin tyvikasvun pois ja samalla kirkastettiin jo aijemmin laitettua väriä, taittaen sitä vähän kylmempään sävyyn. Huonot latvat leikkautettiin myös pois. Mä en ikinä haluis leikkaa hiuksia yhtään lyhyemmäks, mut ihan nyt oli vaan pakko. Mä en tajuu miten mun letti ei kasva kun tiettyyn pituuteen ja sit sit alkaa hapristuu tosi paljon. Edellisen kerran taisin leikata joskus kaks vuotta sitten... Kun oon harjannu mun hiukset, näyttää ihan siltä kun olisin pitäny sylissä kissaa tai koiraa, jolla on karvanlähtöaika. Sellasta pientä silppuu vaatteet täynnä.



Katkeilun vuoksi mun tukka oli menny toiselta puolelta paljon lyhyemmäks kun toiselta ja linja oli sellaista sikssakkia. :D Puhuttiin alkuun parista sentistä, mutta annoin lopulta ottaa enemmän niin että linja saatiin taas tasaiseksi. Ite oon oikein tyytyväinen lopputulokseen. Oikeestaan ekaa kertaa kampaamoreissun jälkeen. En oo elämäni aikana käyny kampaajalla kun muutaman hassun kerran ja aina oon pikkasen pettyny. En myöskään raaski laittaa rahaa niin paljon oman kuontalon takia. Ihanaa kun sain tän mahdollisuuden nyt.

Yks syy miks en oo hirveesti kampaamojen palveluita käyttänyt on se että mä en nauti siitä yhtään. Musta on tosi awkwardia istuu jonkun laitettavana monta tuntia. En tiedä mikä siinä on mutta musta se tuntuu jotenkin nololta. Meinaan myös kuolla tylsyyteen, vaikee olla paikallaan sitä aikaa mikä esim värjäysrumbaan menee. Nyt tapahtui kuitenkin poikkeus. Kävin laitattamassa hiukset ihan tässä meidän vieressä olevassa KOTO kampaamossa. Henkilökunta oli tosi ihanaa, eikä mulle tullu ahistunu olo. Aikakin meni mukavasti rupatellessa. :) Sit kun taas joskus raaskin ja kykenen, meen varmasti uudestaan enkä ees mieti muita paikkoja. Tykkäsin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti