27.1.2016

Jääkammoa rikkomassa

Meillä oli nyt ekaa kertaan Juuson kanssa koko viikonloppu vapaata pyytämättä. Työnjohdosta tuli ehdotus, että jos tultais edellisenä maanantaina duuniin, saatais pitää la vapaata. Sunnuntaina meillä oli jo muutenkin vapaa. Sehän sopi. Lauantaiksi pakkanen hellitti sopivasti, joten kehtas lähtee vähän ulkoilemaankin. Aamu alkoi kuitenkin ensinkin koko huushollin siivoomisella. Ennen ulos lähtöö tehtiin vielä lounasta kaapeista valmiiks löytyvistä asioista. Sieltä syntyi lättänä versio espanjalaisesta munakkaasta. Super helppoo ja oikeesti hyvää!


Aamupäivästä oltiin ulkona kämpästä. Lähettiin testaamaan ihan uutta juttua, pilkkimistä. Tai siis Juuso on kokeillu joskus aikaisemmin, mut mulle kerta oli eka. Saatiin Juuson faijalta tarvittavat kamat lainaan. Suunnattiin Kuusijärvelle itäisen Vantaan perukoille. Monet tykkää käydä Kuusijärvellä kesäisin uimassa, mut mä en ollu koskaan aikaisemmin käyny siellä. Oon enemmän meri-ihmisiä, mut ainakin näin talvella paikka näytti tosi nätiltä. Varmasti myös kesällä. Nyt paikalla oli paljon avantouimareita ja saunojia.


Mä oon aina pelänny jäitä. Jo lapsesta lähtien. Ollaan kyllä perheen kanssa käyty joskus aikoja sitten talvisin käppäilemässä meren jäillä talvisin, eli tuttua puuhaa on, mut silti kammottaa... Oltiin jo parii päivää aikaisemmin mietitty, että lähdettäis viikonloppuna pilkille ja jo valmiiks pelkäsin sitä hetkee kun astutaan sinne jäälle. Hyi, hirvee ajatus. Juuso kuitenkin vakuutteli että jää on sen verran paksuu että se kantaa jo autonkin. Kun sit mentiin sinne jäälle, oli johonkin kohtaan kerääntyny sellasta sohjoo päälle joka vähän upotti. Mä olin heti ihan hermorauniona ja valmis perääntymään. :D Onneks sitä ei ollu kaikkialla ja jossain vaiheessa kammokin vähän väistyi enkä mä muitany et ollaan ees jäällä. Alotettiin pilkkihommat.





Ihme hommaa. Välillä vilkuitiin toisiamme ja virnisteltiin sama ajatus mielessä, mitä me täällä tehdään? :D Ylös tuli kaks ihan sinttiahventa. Joku hommassa kuitenkin jäi kaivelee, täytyy varmaan antaa pilkkimiselle vielä toinen mahdollisuus jos säät vielä sallii. Oltiin nyt vaan pari tuntia. Oli kiva päästä ulkoilemaan. Noi kovat pakkaset on kyllä pidätelly aika tiivisti neljän seinän sisällä, jos ei oo ollu pakko lähtee mihinkään. Pikkupakkanen on kiva. Nyt ulkona näyttää taas ihan hirveeltä kun lämmöt nous plussalle. Loskaa, paskaa ja kaikkee muuta ihanaa. Saa nähdä tuleeko talvi enää takaisin. Vielä ens kuun sais olla kunnon talvikelit, mut sitten voiskin tulla jo pikkuhiljaa kevät. Kalastuskausiiiii, tältä tullaaaaan... Alkaa olla jo vieroitusoireita.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti