23.3.2014

Kevättä rinnassa

Eilen oli iiiihana sää kokopäivän! Niin keväinen, ei se hurja "takatalvi" nyt kestänytkään kovin kauaa. Nyt on taas tiet suurimmaks osaks kuivia ja luntakin enää vähän. Kun Juuso lähti eilen töihin, mä tein kotona perus viikkosiivouksen. Oli ihan kivaa siivota kun valoa tuli sisälle ja hyvä musa soi täysillä. Siivoomisen jälkeen oli pakko laittaa ulkoiluvermeet päälle ja suunnata pihalle kattelee mitä näkyy.









Joskus kun mä olin 16 vee, mulla oli aika usein lenkillä järkkäri mukana. Nyt en oo enää moneen vuoteen harrastanu samaa. Näitten samojen lenkkimaastojen kuvaaminen ei enää jotenki tuo inspistä, vaikka luonnossa liikkuminen muuten on ihan parasta. Toki poikkeuksiakin on, Vantaankoskella on välillä ihan kivaa käydä räpsimässä vaikka sielläkin on tullu vuoden varrella hengattua aika paljon.

Ulkoilun jälkeen oli ihanaa tulla puhtaaseen kotiin. Aurinko paisto edelleen ka koti oli valoisa. Ihan pienen hetken istuskelin parvekkeellakin. Siellä oli oikeesti tosi lämmin. Kivaa kun on lasitettu partsi.



Olin just alottamassa ruuan laittoo, kun ovikello soi. Mä olin ihan ihmeissäni et kuka sieltä nyt tulee. Oven takana oli Katja, Sami, Päivi ja Leevi. Meillä oli kyl tällit tiedossa, mut vähän myöhemmin. :D No ei siinä mittään, yhessä odoteltiin että Juuso pääs töistä. Leevi oli ihan onskuna kun Juuso tuli kotiin.


Mä sain annettuu ne hääkutsut eteenpäin. Jeejee! Kun posset oli lähteny, tehtiin Juusben kaa illan ruoka. Tai mä tein. Avokadokeittoo fetalla. Tuli ihan hyvää, mut oon joskus tehnyt parempaakin. Avokadoja olis saanu olla enemmän. Kaupassa iski piheys kun katoin niitten kilohintaa... :D mut ihan jees oli.


Myöhemmin illalla käytiin vielä mun porukoilla hengaamassa. Nyt on sunnuntai ja mulla on vapaata vielä tää päivä. Juuso just lähti töihin. Mulla alkaa vasta huomenna työputki. Viisi päivää kentällä. Ens viikoks oli luvattu hyvää säätä. Se piristää aina tosi paljon kentällä työskentelyä. Toivottavasti pitää paikkansa!

3 kommenttia:

  1. Huomasin, että sulla näyttäis olevan MacBook, joten aattelin kysyä sulta mielipidettä yhteen asiaan. Suunnittelen nimittäin tässä Applen tietokoneen ostamista enkä oikeen osaa valita ostanko MacBook Pro:n vai iMac:n. Molemmissa on hyvät puolensa, iMacssa enemmän tehoa ja suurempi näyttö, mutta MacBook on ehkä kannettavuuden takia näppärämpi. Mä nyt en tosin ehkä kannettavaa varsinaisesti tarvitse kun en konetta kuitenkaan paljoa liikuttele muuta kuin ehkä kotona sisällä. Multa kuitenkin löytyy tabletti. Enkä mä tällä hetkellä enään opiskele niin en opiskelujenkaan takia välttämättä läppäriä tarvitse. Ajattelin siis kysyä, että kumpi sun mielestä on järkevämpi ostos MBP vai iMac?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä sanoisin et iMac! Itekkin oon tässä siitä jo pitempään haaveillu ja varmaan lähtee hankintalistalle kunhan on vähän ylimääräistä rahaa.

      Ite tuli ostettua tää läppäri sillon kun asuin vielä vanhempien luona, eikä iMacin ostaminen ollut mahdollista tilan puutteen vuoksi. Olishan se mukavampaa kattoa isompaa näyttöä. Läppärissä on toki puolensa just sen liikuteltavuuden takia, mut esimerkiks mä en oo edes pahemmin liikutellut tätä. Pari kertaa on jossain reissussa mukana, mut hyvin olis pärjänny ilmankin. Ja varsinkin jos omistaa tabletin niin sehän saa sit mukaan jos on tarvetta ja kotiin saa tehokkaan pöytäkoneen.Kaikenlisäks iMac on usein halvempi kuin MBP :D

      Poista
    2. Kiitti mielipiteestä! Oon samaa mieltä tosta, että isompaa näyttöä mukavampi kattoo. iMacssa ja MBP kutienki toi näytön koko ero on aika huomattava :D Nykyään kun on vielä semmonen puhelinki millä pystyy kaikki tarvittavat netin selailut just jollain reissulla tekemään niin ei senkään takia kannettavaa tarvii. Vahvistit mun mielipidettä niin ehkä mä hommaan sen iMacn :D Vaikka applen konneissa yleensäkki on pitkä käyttöikä niin taitaa iMacssä olla silti pidempi käyttöikä kuin MBPssa.

      Poista