8.5.2017

Kalastusharrastus auttaa jaksamaan

Viime viikolla mulla oli vain yksi päivä vapaata töistä. Onneks loma siintää jo viikon päässä, joten  työputki ei haittaa. Vaikka kyllä alan taas aika kypsä ja hermoloman tarpeessa. Sen ainoon vapaan käytin kalastukseen. Viime viikolla oli jo mukavan keväiset säät. Kevään aikana kalastus on jääny vähemmälle ihan sen takia, et töitä on ollu enemmän. Toki myös kevään viivästyminen otti omansa. Sen on huomannu fiiliksessä. Tai ei ihan suoraan, koska oon perusluonteeltani aika positiivinen ja sellanen joka jaksaa vaikka välillä tuntuiskin vähän nihkeeltä. Nyt kun pääsin taas vihdoin kalaan, tuntu et olisin ihan uudesti syntyny. Se fiilis mitä kalastus tuo mulle, on jotain ihan käsittämätöntä. Siinä ei pysty keskittyy mihinkään muuhun kun siihen mitä on just tekemessä, joten se nollaa aivot ihan täysin. Muistan sillon kun alotin perhokalastuksen ja reissuja alkoi tulla enemmän ja enemmän, alko myös mieliala kohtentuu ja se pysy tasaisena paremmin. Mä en tajuu miten kalastus ja luonnossa oleminen voikaan vaikuttaa tollein. Ei se ehkä kaikilla vaikuta. Mulle se tuntuu olevan henkireikä.



Oon nyt lähiaikoina joutunu vähän taistelee tulevasta kesästä työpaikalla... On ollu pientä sekaannusta onko mua laskettu kesän vahvuuteen vai ei ja myös toi eräopas koulutukseen pääseminen toi oman härdellin koko juttuun. Kun sanoin, et jäisin kesällä veke et kerkeen tekee ennen koulutuksen alkamista just näitä harrastukseen liittyviä juttuja, ei saanu kovin hyvää vastaanottoo. Kyl mä sen ymmärrän et tää nyt tuli vähän nopeella varotusajalla, mut en mä voinu mitään. Justhan mä sain vasta tietää, et mä pääsin sinne Kiljavalle. Ymmärrän myös sen, et kesä on meil lentokentällä aina se pahin aika vuodesta ja silloin tarvii enemmän porukkaa, mutta se on myös mulle se ainoo aika vuodesta kun pääsen oikeesti kunnolla tekee niitä juttuja minkä takia mä tällä hetkellä töitä teen. Vaikka voi kuulostaa hölmöltä et laitan harrastuksen työpaikan edelle, mut kyl mulle se oma hyvinvointi on tärkeintä ja sen hyvinvoinnin mulle pääasiassa tekee tää kalastusharrastus. Joskus ehkä pääsen työllistää itteni johonkin joka liittyy harrastuksiin ja silloin tällästä vastakkain asetteluu ei tarvii tehä. Aika näyttää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti