15.10.2014

Naamapäiväkirja

Mun iho on aina ollut suht hyväkuntoinen. Joskus oon saanut tänne blogiinkin kyselyä, että mitä mä teen että mun feissi pysyy kuosissa. En oikeastaan mitään! Pesen naaman aamuin illoin ihan vaan vedellä ja rasvaan sen jälkeen kevyellä kosteusvoiteella. En käytä meikkivoiteita tai puuteria kun spessumpina päivinä. Tai jooo, käytän kyllä päivittäin mutta vain silmien alueelle silmämeikin pohjustukseksi.

Mä oon kohta parin vuoden ajan miettinyt e-pillereiden lopettamista. Syihin miksi halusin lopettaa, en aijo tässä postauksessa paneutua. Niistä on puhuttu jo niin paljon ympäri netin ihmeellistä maailmaa. Sen voin sanoa, että ne aiheutti aika paljon hallaa kropalle. Olin lukenut lopettamisen vaikutuksista ihoon ja vähän pelästynyt, se oli oikeestaan aika iso syy miksi lopetusaikeet venyi. Naama räjähtää käsiin, akneen tapuvilla se on palautunut korkojen kera, hiukset lähtee päästä ja rasvoittuu. Auts, kuulostaa pahalta.


Mä aloitin pillerit paria kuukautta ennen kun täytin 17. Naama oli hyvässä kuosissa jo sillon, eikä mulla nuorempanakaan ollu pahemmin mitään ongelmia. Pari hassuu finniä joskus 12 vuotiaana. Viimeisen pillerin nappasin huuleen vähän reilu kolme viikkoa sitten. Olo oli helpottunut, mutta myös hieman jännittynyt. Jo tässä pienessä ajassa oon huomannut positiivisia asioita kropassa. Myöskin huonoja, juuri niitä joita jännitin. Mulla on tullu naamaan finnejä ja pientä epätasaisuutta. Hiuksia putoilee aika paljon...

Nää finniasiat mua vaan huvittaa. Ainakin VIELÄ. En ees muista millon mulla on ollu näin kipeitä finnejä! Enkä myöskään muistanu, että ne ylipäätään voi olla kipeitä. :D Onneks niitä ei ole paljon. Toivottavasti asia ei pahentuisi. Luulen että sitten ei enää naurata. Hiusten lähtö mua kuitenkin vähän harmittaa. Multa on aina lähteny aika paljon hiuksia. Ex valitteli kun tukkaa löytyi joka puolelta ja myös Juusolta on tullut samaa kommenttia. Keväällä tukka alkoi paksuuntua kun kauheiden vatsaoireiden takia alotin gluteenittoman ruokavalion. Olin ihan fiilareissa sen tuomista "sivuvaikutuksista". Esimerkiksi just siitä että hiukset oli paremmassa kunnossa. Siksi tää hiustenlähtö tuntuukin kettumaiselta kun just olin saamassa asiaa kuosiin.




Toivottavasti nää asiat taas korjaantuu. Jos ei ainakaan pahentuisi niin fine. Oon vähän miettinyt että pitäisikö tälle jutulle kuitenkin tehdä jotain? En välttämättä tarkoita mitään kauheita finnientappomömmöjä tai edes sen kummempiä puhdistusaineita kun niitä en oo koko elämäni aikana pahemmin käyttänyt. Mieluumin miettisin voiko jollain teoilla/tavoilla ehkäistä näitä ongelmia? Sanotaan että ruokavaliolla on iso merkitys kropan ja myös ihon hyvinvointiin. Kehotetaan syömään puhtaasti, käyttämään puhtaita raaka-aineita ja juomaan paljon vettä. Omalla kohdalla tää jo toteutuu, oon syöny samalla periaatteella jo vuosia. En syö kovin usein herkkuja, tällä tarkotan siis karkkeja, sipsejä ja muita vastaavia. En osta eineksiä, käytän paljon kasviksia ja tuoretta tavaraa. Omasta mielestä mun ruokatottumukset on ihan mallillaan, enkä koe että niitä tarttis hirveesti muuttaa.

Varmasti myös liikunta tekisi jotain. Ehkä tätä kohtaa voisin vähän petrata lisäämättä aerobista liikuntaa, erityisesti ulkona. Kun illat pimenee, säät kylmenee ja keli muuttuu sateiseksi, mulla loppuu hetkellisesti motivaatio ulkoiluun (Ellei se liity kalastukseen). Pelkästään salilla punttailu ei tee niin hyvää fiilistä kun liikkuminen ulkona, joten oon päättänyt taas ottaa ainakin pienet aamulenkit osaksi arkea. Näiden kahden combo on tuntunut parhaalta. Päiväkin lähtee kivasti käyntiin kun käy vähän pyrähtämässä viileässä ilmassa!

Ehkä vielä joskus raportoin pillerittömän elämän muutoksista. Saa nähdä mitä se tuo tullessaan. Kuvat ei nyt liityy tähän, niissä oon täydessä tällingissä ja myös pakkelissa... Ehkä vähän väriäkin vaihdettu. ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti