3.3.2015

Uusi juttuja

Jeeeiiiii, kuus päivää töitä takana ja nyt yksi vapaa! Juuso paineli Ruotoon jeesailemaan eli oon ihan itekseni tänään. Kivaa. Tuntuu hyvältä röhnöttää kaikessa rauhassa koneella, juoda aamukahvia, päivittää blogia ja kuunnella just sitä musaa mitä haluu. Meillä on Juuson kanssa aikalailla sama musamaku, mut mä harrastan sitä että jos kuulen jonkun uuden hyvän biisin, saatan luukuttaa sitä monta kertaa putkeen ja sit Juusbella saattaa vähän palaa käpy. :D Täytyy päästä jyvälle uusista biiseistä heiiiii!

Nyt varsinaiseen sisältöön, josta otsikkokin kertoo. Lähipäiviin on tapahtunu vähän uusia juttuja. Mä alotin jokunen päivä sitten "uuden harrastuksen". Ei sitä ehkä harrastukseks voi vielä sanoa. Sanotaan vaikka aamurutiini. Kokeilin helppoja joogaliikkeitä ja se tuntui yllättävän hyvältä. Hyvä vastine tai lisä aamulenkeille. Teen ihan lyhyen joogaliikkeiden sarjan, johon menee suunnilleen 10min. Mä oon aamuisin yks iso jumi, joten tää tekee varmasti hyvää. Ainakin olo tuntuu heti paljon vetreemmältä. Sit vielä minilenkki niin pirteys on taattu!


Toinen uus juttu liittyy tietokoneisiin. Mä ostin eilen illalla uusimman version Photarista eli Photoshop CC:n. Mulla löytyy kaikki tarvittavat Adoben ohjelmat versiossa CS4. Ne on siis aika vanhoja. Kun oon töissä Calcuksella, on meillä käytössä aina uusimmat versiot, joten kotiohjelmat tuntuu tosi kivikautisilta, vaikka nekin ihan hyviä ja toimivia. Ainoo mitä oon himaan kaipaillu on just tää uusin Photari. Joku saattaa miettii, että mistä noi mun ohjelmat on peräisin. Voin kertoo että ne on ihan laillisia. :)



Eniten uusimman Photarin toiminnoista mitä oon kaipaillu, on uusin Camera Raw. Se on jotenkin paljon parempi ja tarkempi kun versio mikä mun vanhassa CS4ssa on. Oon niin fiilareissa kaikesta näistä!



Samaan hintaan tuli myös uusin Lightroom. Mä oon vasta viime keväänä kokeillu sen käyttöä. Oon aina liputtanu Photarille, mut kyllä Lightroom on myös tosi hyvä. On kätevää kun se tavallaan yhdistää Bridgen ja Camera Rawn toiminnot. Mullahan tulee ihan valinnan vaikeus, että kumpaa käytän enemmän. :D


Mun mielestä on aika kätevää, että nää uudet Adoben ohjelmat saa pilven kautta. Lataaminen ja päivittäminen on helppoa ja nopeeta. Sopimukset tehdään vuodeksi kerrallaan ja saa itse päättää ottaako ohjelmat kuukausimaksulla vai könttäsummana. Mä valitsin ekan vaihtoehdon. Tää paketti maksaa siis 12,39 euroo kuukaudessa. Voinko vielä vähän hehkuttaa kuinka fiiliksissä oon tästä!! Nörde-Pita...

Sitten vielä viimeiseen uutukaiseen. Ensiferumin uusin levy. Oon kuunnellu sitä useesti läpi Spotifystä. Fyysinen levykin on hankitalistalla. Oon kuullu monen sanovan, että levy olis vähän tylsä. Vanhaa Eskaa, hyvässä ja huonossa mielessä. Mä kyllä tykkään. Onhan toi aika samaa kun ennenkin, mutta toimivaa just sillein. On joukossa myös pari aika jännää kipaletta. Varsinkin bonaribiisien joukossa. Tää on omalla tavallaan aika jees:



Kaikista jäätävin bonari on viimeinen eli Bonus Song. :D WTF. Jää kyllä aika hyvin kuulaan.... Töttöröö.



Kun kuuntelen näitä kaikkia uusia biisejä, tekis kauheesti mieli mennä lauantain keikalle. Pidän sitä edelleen avoimena vaihtoehtona, jos halu vaikka päättäis extempore lähtee mun kanssa. Tosin en tiedä saako sinne edes lippuja enää. Enskan keikat on aina välillä ollu loppuunmyytyjä. Varsinkin Nosturissa, jossa keikka myös tällä kertaa on. Kahtellaan sitten mihin suuntaan lauantai-ilta mua vie!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti