13.6.2014

Pohdintaa harrastuksista

Tänään oon viettäny rentoa vapaapäivää. Ulkona on aika harmaata ja sateista, mut ei se edes haittaa. Tai eihän siellä oikeesti kovin harmaata ole, vaan vihreetä. :D Aamulla tein vähän muita työjuttuja koneella, jonka jälkeen lähettiin mun faijan kanssa ostoksille. Mä tarttin tulevalle purjehdusreissulle sadehousut ja käytiin myös kattomassa mökille uutta kaappia muutamasta mestatsa.  En edes jaksanu pukeutua mitenkään erityisesti kun tänään oli ihan tarkotuksella tällänen "ihan sama mitä on päällä" päivä.


Sadehousut löytyi mutta ei kaappia mökille. Ikeastakin käytiin tsekkaamassa ja kun mitään ei löytynyt, käytiin syömässä. Himaan tulessa jatkoi duunisäätöä siihen asti että Juuso tuli töistä. Alettiin tehä lähtöä salille. Ei olla kumpikaan käyty salilla varmaan yli viikkoon. Juusolle se ei oo niin omituista mut musta alkoi tuntuu ja vähän levottomalta kun ei oo päässyt hetkeen bodailemaan. Onneks tää ei enää aiheuta niin kovaa ahdistusta kun joskus. Salilla käyminen ei oo mikään pakko, mutta tykkään siitä vaan kovasti ja kuka nyt rakkaasta harrastuksestaan haluisi luopua. :D


Tässä asiassa Juusossa ja mussa on aika paljon eroa. Vaikka käydään usein yhdessä salilla, Juusolle se ei oo yhtä tärkeetä kun mulle. Juuso käy salilla vähemmän ja niin että saa pidettyä jonkunmoista lihaskuntoa yllä kun mä taas mulle sali on sellanen elämäntapajuttu. Mulle sali on samanlainen harrastus kun jollekkin vaikka ratsastus tai jalkapallo. Toki käyn siellä myös sen takia että se tekee kunnolle hyvää. :D

Juusolle tärkein harrastus on kalastus, eikä ihme kun jäbä on harrastanut sitä melkein koko ikänsä. Mä joudun aina tekee valintoja lähdenkö kalaan vai salille, varsinkin nyt kun kalaan lähteminen on periaatteessa mahdollista vaikka joka päivä. Kalastus on toinen tärkee harrastus vaikka se ei perhovehkeillä sujukkaan vielä niin hyvin kun toivoisin. Juuso taas välillä kamppailee kalastuksen ja soittojuttujen välillä. Balanssia on kuulemma vaikea löytää kun helposti menee niin että toinen jää taka-alalle.


Tänään on ollut ja tulee olemaan hyvä harrastuspäivä! Käytiin molemmat salilla, nyt Juusbe on treeniksella soittamassa ja myöhemmin illalla mennään vielä kalaan. Kaikki rakkaat kivat samaan päivään. Huomenna voi väsyttää, mut ei se haittaa. Nyt on kesä ja sillon pitää tehdä kaikkee kivaa.

Käytiin myös eilen kalassa. Juuso sai pari kirrea ja mä meinasin vetää kunnon itkupotkuraivarit kun oman siiman päähän ei jäänyt mitään. Kalassa mulla tulee aina kunnon tunneskaala... Alkuun on ihan taisaista kivaa, jossain vaiheessa alkaa kyrsiä ihan huolella kun heitot ei suju, sit menee hetki kun Juuso saa kalan ja mä oon kuin pieni kiukutteleva lapsi, joka ei saanut kaupassa haluamaansa tikkaria. Hahahha.... Nyt naurattaa mut siinä hetkessä ei pätkääkään! Onneks välillä tulee myös iloisia hetkiä kun heitot tuntuu hetken sujuvan tai kun siiman päässä on joskus harvoin on jotain muuta on kiinni jäänytta levää. Eilen sain kunnon adrenaalipurkauksen kun olin kiukkupäissäni lähteny viskelemään miten sattuu ja sit perhoon iski kirjolohi. Se pääsi karkuun, mut saimpahan vähän actionia ja lisää potkua loppuiltaan. En voi tarpeeks paljon hehkuttaa sitä kuinka siistä on kun kala on kiinni. Se on vaan yks parhaimpia juttuja maan päällä. Se on koukuttavaa. Kirjaimellisesti....... :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti