26.5.2013

Kalajuttuja

Jeee kevään eka kalareissu tehty! Valmistauduttiin siihen jo perjantaina kun Juuso tuli kotiin. Sidottiin vähän perhoja seuraavalle päivälle. Juuso taas opasti mua miten perhoja sidotaan. Se on ihan kivaa hommaa. Heh, kun mä olin saanu yhden valmiiks, Juuso oli tehny jo varmaan neljä. Se on aika mestari!



Mä tein kolme perhoo ihan ite! Kuvasin tuotokseni aamulla. Pikkuhiljaa tässä alkaa oppimaan sellasten perusperhojen väsäämistä. Tällä kertaa erityisen tyytyväinen oon tohon joka on mun kämmenellä.


Lauantai aamuna herättiin ajoissa, et päästään koskellekkin ajoissa. Meijän suunnitelmat ei menny kuitenkaan ihan putkeen, kun mesta josta meijän piti ostaa luvat, ei ollukkaan auki enää viikonloppuisin . Luvat piti käydä ostamassa sieltä kalastusliikkeestä, jossa käytiin viime vkl. Kello oli vähän yli ysi ja se kauppa aukes vasta 11... Kaupan pitäjällä oli vielä ongelmia autonsa kanssa joten tuli paikalle myöhässä. :D Päästiin alottaa hommat vasta joskus kahdentoista pintaan. 

Meillä oli suunnitteilla saada kalastettua ittellemme illan ruuat. Käytiin sitä varten Alkossakin ostamassa viini kalan kaveriks. Sää oli ihan kiva, ei liian kuuma. Välillä pilvee, välillä aurinkoo. Ihan jees tohon hommaan.

Kuudelta loppui meijän luvat. Puol kuuden tienoilla alettiin jo vähän miettii kakkos suunnitelmaa, et pitäiskö lähtee kauppaan ostaa kalaa kun ei näyttänyt tulevan mitään. Jotain pikkukaloja oltiin kyllä saatu, mut ei oikein mitään mistä sais kunnon aterian. SITTEN NAPPAS! Ja vielä mulla!! Mun eka "kunnon kala" perhoilla. Voi sitä adrenaliinin määrää! Sieltä nousi kirholohi.



Olin ihan super iloinen. Olin jossain vaiheessa taas heittämässä jo hanskoja tiskiin, kun musta tuntu et en osaa mitään mut sit sain taas jostain potkuu ja lähin täysii yrittämään. Juuso oli seurannu mun touhuja salaa vähän kauempaa ja sit se nauro mun ilmeille kun se kirre iski koukkuun hahah. :D Vähän ton jälkeen Juusollakin tärppäks. Sit meillä oli saaliina kans kirree. Toinen vietiin mamille tuliaisiks.

Illalla syötiin mun saalis. Oli se kivaa kun lautasella oli ihan tuoretta kalaa. Alkupalaks oli pari Juuson saamaa ahventa. Kirre maustettiin limellä. Samoin perunamuussa, jossa oli myös basilikaa ja valkosipulia.



Viinikään ei mennyt hukkaan jeejee! Voittajafiilis.


Parin viinilasin jälkeen iski ihan törkee väsy. Koko päivä oltiin oltu menossa! Pakko oli vaan luovuttaa ja mennä nukkumaan, vaikka tekikin mieli valvoo. Päivä meni ihan super nopeesti. Oli kivaa. Kyllä musta vielä tulee ihan kunnon perhotytteli. :) Sinne päin mennään hyvää vauhtia. Mulla on hyvä opettaja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti