7.12.2010

Välikatsaus

On tullu vähän taukoa kirjottamisesta. Yli viikko. Tällä viikolla on ollu kaikkee mietittävää, joten ei oo blogin kirjottaminenkaan ollu kovin jees. Seuraava postaus mun piti tehä valmistujaisista, mut en oo saanu tehtyy senkään asian eteen mitään. Siis siirrettyy kuvii koneelle ja sillein. Teen sen kyllä vielä! Kirjotan nyt jutuista mitä oon tässä lahiaikoina tehny, lähinnä viikonloppuna.

Perjantaina oltiin taas J:n kanssa Kanniston yökahvilassa. Tehtiin pipareita. Ennen sitä käytiin uuden mäkkärin avajaisissa Tuupakassa. Meillä oli lainassa meijän auto ja mä sain vihdoin ajaa lumikelillä. Oon edellisen kerran ajanu autokoulussa tommosessa säässä.

Kanniston jälkeen vietiin auto takasin ja lähettiin Red Onioniin kattomaan Carolinee. Siellä oli samalla myös Tompan synttärit. Me tosin käytiin juhlistamassa Tomppaa jo aikasemmin, oikeenä synttäripäivänä, Lunassa. Redariin maksaa nykyään enää narikan verran sisään ja se kyllä helpotti sinne menemistä, ku ei se paikkanakaan oo mikään tosi kiva. Se on ihan jees et siel näkee yleensä vanhoja tuttuja.


Seuraavana aammna ei edes ollu mikään törkeen huono olo, vaikka ainaki mä vedin aikamoisen rynnäkkökännin. En kyl juonu mitenkään tosi paljon, mut täpöö kyl! Heräsin mun porukoiden soittoon, ne oli löytäny mulle hyvän hatun Myrtsin joulumarkkonoilta. Vetäsin nopeesti vaatetta päälle, piirsin kulmat ja lähin ulos sovittamaan sitä hattua. Sain sen valmistujaislahjaks ja tykkään siitä paljon! Oon noin vuoden himoinnu semmosta ja nyt sen sain. Se on mun valmistujaislakki.

Lauantai iltana mentiin meille hengailemaan ja joskus alkuyöstä käytiin vähän ajamassa. Mä ratissa! Sit nukkumaan. Kiertelyn jälkeen menin tekemään mun loput joulukortit valmiiks (saa ostaa!) ja lähin lenkille. Otin sauvat messiin. Se on musta vähän noloo, mut oikeesti tosi tehokasta. Lenkiin jälkeen aloin kokkailla illallista meijän perheelle ja Jiille.

Sunnuntaina käytiin Jiin kaa kiertää vielä markkinoita. Syötiin muikkuja ja mä ostin vaihteeks kuivatuuja hedelmiä ja pähkinöitä.


Syötiin cesarsalaattia, savuemmentalia, lammasrullaa, kermaista peurapataa ja perunamuussia. Hyvää oli, mut ihan törkeen täyttävää! huhuhu.

Eilen, itsenäisyyspäivänä, nysvättiin Jiin kanssa aluks pitkään vaan löhöillen sängyssä. Meijän piti mennä aikasin salilla ja mennä johonki, mut päädyttiin saleillemme vasta joskus neljänviiden maissa. Ups. Illalla mentiin leffaan Flamingoon. Juusbe tuli myös mukaan. Dösärille pääsy kesti pidempään ku yleensä ku oli tullu lunta niin paljon.


Nyt esittelyssä uusi ihana karvalakki! Pääosa nahkaa ja karvat on joten keinoturkista. Olisin voinu saada myös oikeesta turkiksesta, mut ei ollu kokoja mun isolle päälle... Tää on kyllä just jees ja lämmin.

Ku päästiin Flamingoon, käytiin lunasta liput ja mentiin sit syömään Amarilloon ku Juusolla oli kauhee nälkä. Pelästyttiin kyl et ei ehitä syömään ku venattiin annoksia yli puoltuntii ja saatiin ne noin 20min ennen meijän leffan alkua.

Käytiin siis kattomassa Rare Exports. Ei tuu usein katottuu suomalaisii leffoja. Ainakaan teatterissa. Edellinen suomalainen leffa tais olla Tummienperhostenkoti, mut sitä edellinen tais olla Helmiä ja Sikoja joskus ajat sitten.


Mä kyl tykkäsin ja ymmärsin et leffasaurankin mielestä se oli ihan hyvä. Tässä joulupukkitarinassa oli mun mielestä hyvin palattu siihen, millanen joulupukki on joskus alunperin ollu ennen sen kaupallistumista. Se oli aikamoinen paha pukki! Mua alko vähän pelottaakin muutamassa kohassa. :D Kannattaa käydä kattoo, tai ainaki vuokraa sit ku se tulee.

Nyt mua odottaa tiskit ja sit lähen hoitamaan juttuja ja tekemään yhtä projektia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti