27.6.2011

Juhannus 2011

Tääkin juhannus, niinku miljoonat muutkin juhannukset, vietettiin mökillä Pertunmaalla. Porukassa oli pari ekakertalaista, mut muuten posse oli aika sama ku monena muuna vuonna. Torstai iltana vähän jälkeen kymmenen lähettiin ajamaan landea kohti mejän perheen voimin. Plus Juusbe ja miinus Viivi, joka oli tulossa vasta perjataina. Oltiin perille joskus puolenyön jälkeen. Mä vähän näytin Juusolle paikkoja ja sit mentiin nukkumaan. Oli kiva tulla taas pitkästä aikaa mökille. Edellisen kerran olinviime syksynä.


Aamupäivällä mä pääsin mun lempipuuhiin mökillä: viemään katiskat lampeen. Tykkään kalahommista! Käytiin myös pikasesti kylillä hakee viimeset tarvittavat ruokakamat. Mä sain toimia kuskina, jeeje!


Jossain vaiheessa muukin posse tuli paikalle ja sitten alettiinki taas laittaa ruokaa. Mökillä syödään aina ihan hullusti. Liikaa... Juhannuspäivällisellä meillä oli erilaisia lihoja ja salaattia. Namnamnammm.


Jälkkäris oli Julian YO-juhlista ylijäänyttä sitruksisen makusta herkkukakkuu, kahvia ja kaikenlaista hyvää. Tuli taas vähä syötyy.


Saunaa odotellessa lähettiin Juuson, Viivin, Joonaksen ja Veeran kaa vähän hengailemaan meijän mökkiseuduille. Matkaevästä messiin ja menoks. Meijän mökki on mun mielestä kivalla seudulla. Siellä on nättiä.


Jostain tupsahti yhtäkkii iso kasa hyttysiä, joten lähettiin menee takas päin. Siellä oottikin lämmin sauna. Saunominen kestää juhannuksena yleensä aikas kauan, ku on paljon jengiä. Meijän mökillä on hyvä sauna! Loppuilta hengailtiin kuistilla, syötiin makkaraa ja ihmeteltiin Suomen kesän ihania valosia öitä.

Tässä vielä randomkuvia koko viikonlopulta. Meillä oli aika monta erilaista ja kokosta kameraa messissä. Mun, Juuson ja Joonaksen järkkärit plus mun ihku kännikamera.


Oli tosi kiva juhannus! Takasin tultiin sunnuntaina illalla. Lahden tienoilla oli sattunu kolari, joka vähän ruuhkautti, mut muuten matka sujui aika sutjakkaasti. Mä toivon, että pääsis tänä kesänä viel uudestaan mökille. Oon nyt monena vuotena käyny siellä vaan juhannuksena. Viime vuosi oli pokkeus, ku kävin siellä huimat kaks kertaa. Ehkä tänäkesänä käy toisin. Olis kivaa!

3 kommenttia:

  1. Mulla on ikävä sua... En olis uskonu että koska sulla on uus jätkä sä unohdat sun parhaat ystävät tosta noin vaa----

    VastaaPoista
  2. Nyt olis kiva teitää et kuka puhuu. Mä en ihan hevillä ketään unohda.

    VastaaPoista