10.6.2013

Mökillä

Lauantaina lähdettiin mökille porukoitten ja Viivin kanssa. Mä heräsin jo seiskan pintään, kävin aamulenkillä ja söin hyvin aamupalan. Klo 9.00 tuli kyyti pihaan ja lähettiin ajamaan Pertunmaata kohti. Mökkilookissa on hyvä mennä. Viivikin oli laittanu päälle maastopöksyt ja topin, oltiin ihan samiXii!!


Oltiin perillä jo ennen puoltapäivää. Pihan heinikkö oli kasvanu aikamoiseks viidakoksi, joten alkuun piti käydä sen kimppuun siimaleikkurilla. Samalla katottiin, että ite mökki on kuosissa taas pienen tauon jälkeen.


Mä ja Viivi päästiin haravointihommiin, kun sitä heinää oli tosiaan aika paljon. Haravointi sujui kivasti bikineissä. Samalla sai arskaa ja tulihan siinä pieni treenikin tehtyä kun pari tuntia haravoi täysiä.



Siistimisen jälkeen sai relata. Otettiin porukalla arskaa laiturilla. Mä nappasin vedestä nuijapäitä. Tehtiin  suomen versio aasialaisesta fishspasta. Ei ihan toiminu. Päästettiin nuijikset pienen pällistelyn jälkeen takas vapauteen.


Mä läksin tietysti myös kalaan. Sain Viivinkin puhuttua ympäri, et se lähtee messiin. Lapsenakin Viivi oli joskus messissä kun kalastin, mut siitä oli enemmän vaan haittaa. :D Viivi ei oikein jaksanu keskittyä!


Tälläkään kertaa Viivi ei ite kalastanu, vaan vei mua paikasta paikkaan.


Ei virvelöinti tunnu oikeesti enää paljon miltään kun on päässy kokeilemaan perhokalastusta. Ihan hauskaa ajanvietettä, mut perhojutuissa on enemmän fiilistä ja jännitystä. Kaikki pienetkin nykäsin tuntee paljon paremmin ja koko homma tuntuu jotenkin luonnollisemmalta.


Fisustelun jälkeen alkoi olla ruoka-aika. Porukat teki aasialaisittain maustettua lohta, joka oli paistettu muurikassa. Lohen nahka oli kärtsänny kivasti ja ite fisu oli tosi mehukasta. Lisukkeena uusia perunoita.



Tosi hyvää oli! Jälkkärinä oli paria eri suklaata ja pikkusen portviiniä. Mulla tuli ihan törkee väsymys jossain vaiheessa. En meinannu pysyy yhtään hereillä ja hajoilin ihan tyhmille jutuille hahaha. Viivi teki sanaristikkoja ja mä yritin ehdottaa sille kaikkii idiootteja sanoja. Oon siis törkeen huono ratkasee mitään tollasii. Illalla tietenkin saunottiin ja hengailtiin kuistilla. Sauhuteltiin myös vähän ompun makuista shishaa.

Sunnuntaina oli mun synttäripäivä. Aamupalaksi oli lettuja!! Kunnon synttäriaamiainen. Mä oon hullu lettumonsteri. Oli kiva syödä aamupala ulkona kuistilla. Siihen paisto ihanasti aurinko.




Päivä meni taas arskaa ottaessa ja kalassa. Sain mökkireissun aikana yhteensä viis haukee ja yhden ihan kivan kokosen ahvenen. Pari haukee päästin menee, kolme meni mamille käyttöön. Päivällä alkoi vähän ukostaa, joten tulin pois lammelta. Taas oli aika syödä. Tälläkertaa ribsejä. Omnomnomnom!




Syömisten jälkeen lepäiltiin hetki ja laitettiin sit mökki lähtökuosiin. Iltapäivällä sanottiin mökille heipat ja hypättiin autoon. Mun synttäreiden kunniaks käytiin matkalla Heinolan lintutarhassa. Se oli mulle yllätys, mut kyl mä sitä jo vähän aavistelin kun ajettiin Heinolaan ja kun olin puhunu et haluisin käydä siellä.




Oli paljon super söpöjä lintuja! Toi lintutarha on siis sellanen, et sinne tuodaan haavoittuneita lintuja. Osa on siellä vaan sen aikaa, et ne hoidetaan kuntoon. Osa kuitenkin joutuu jäämään, jos luontoon päästäminen ei oo kannattavaa pahojen haavereiden vuoksi. Ollaan kerran aijemminkin käyty tuolla.

Ennen kun lähettiin himaan, käytiin vielä synttärikahveilla Heinolan torin kupeessa. Hyvää kakkua!



Sitten huristeltiin kotia päin. Matkalla oli vähän ruuhkaa, mut ei mitään kovin pahoja. Olin himassa vähän jälkeen seiska. Kävin vielä lenkillä ja sitten väsyneenä nukkumaan. Oli kiva pikkureissu! Ja ihan kivat synttäritkin. Viimeset kolmet synttärit on menny jossain keikoilla tai festareilla. Nyt oli vähän erilaista menoa.

Kiitokset seurasta ja kivasta mökkireissusta!

2 kommenttia:

  1. Oih ihania mökkikuvia! Ehkä mäkin vielä tänä kesänä sinne ennätän, ehkä....... :D

    VastaaPoista