29.8.2010

Viimepäiviä

Sillon ku oli meijän viimenen OLKA, mä tein ekaa kertaa kakkua. En ees tehny sitä ihan kokonaan ite, mut seki oli enemmän ku koskaan.


Tein ton siis valmiiseen kakkupohjaan. Kerroksia oli kolme. Sisälle rahkaa ja mansikkahilloo, kostutus jollain mansikka/vattu mehulla, kuorrutus kermavaahdolla, vatuilla ja valkosuklaalla. Tuli ihan jees. Ite en kauheesti tykkää täytekakuista.

Perjantaina oltiin J:n kanssa Lauralla. Syötiin hyvii lämpimii leipii ja juotiin punaviinii. Jälkkäriks meillä oli Vin Santoa ja sen kanssa tietysti mantelikeksejä. Sain ne joululahjaks mun porukoilta viime jouluna. Se on siis Toscanalaista jälkkäriviiniä ja sen kanssa syödään yleensä mantelikeksejä, joita voi dipata siihen viiniin.


Oon kerran aikasemminki juonu sitä. Se on hyvää. Siinä on vahva maku. Vaikka olin kipee, mastoin silti sen ihan hyvin.


Perjantaina oli myös taiteiden yö. Lähettiin ulos vähän kattelemaan menoo. Mun oli pakko pistää mun talviponco päälle ku oli niin kylmä! Olis kyl voinu olla viel enemmänki vaatetta päällä. Mul oli mukana myös lapaset, mut kävi pieni onnettomuus ja ne oli ihan märkänä punkusta, joten en pystyny pitää niitä.


Mentiin aluks Laren ja J:n kaa Ruttikseen kattomaan tankotanssia. Se on laji, jota haluisin joskus kokeilla! Näyttää niin siistiltä. Ruttiksessa törmättiin myös Tiinaan ja ihan sattumalta Joonakseen, joka on lähössä maanantaina Koreaan puoleks vuodeks. KUI SIISTII?

Seuraavaks mentiin Töölönlähden huudeille keinumaan. Sinne o
li pistetty pitkinpoikin semmosii keinuja. Käytiin myös kattomassa rummutusta ja kuuntelemassa rakkauskirjeitä sellasti ihme varjojen alla. Se oli jännäjuttu. Siel Finlandiapuistossa oli ihan kauheesti lössii. Pääasiassa erittäis kännisiä tyyppejä.

Kolmen sepän patsaan luona oli Saalem srk:n konserrti. Käytiin kuuntelemassa sitäkin. Siellä oli tosi söpö amstaffin pentu, jota päästiin rapsuttaa. Se pentu innostu niin paljon, et se vahingos näykkäs mua huulesta. Mul on edelleen huuli ihan kipee ja turvonnu...


Lare lähti himaan joskus kahentoista maissa ja me mentiin J:n kaa käymään mäkissä. Siellä oli kans tosi paljon ihmisiä. Jossain vaiheessa Ile, Minna ja niiden kaveri Jenna tuli moikkaa meitä sinne. Hengailtiin sielllä sit yhessä, ku ulkona oli aika kylmä.


Mä sain loppuillasta punkkuu silmään. Se kirveli ja sattu ihan sairaasti! Joskus ehkä yhen maissa lähettiin J:n kaa Myrtsiin nukkumaan.

Lauantaina olin Jonnan sisarusten, Leevin ja Maijan synttäreillä Tiksissä. Leevi täytti 6 ja Maija 1. Oltiin siellä aika pitkään, oli kivaa!

Mun kipeys alkaa jo pikkuhiljaa helpottaa. Vähän on vielä heikko ja nuhanen olo, mut ei enää niin kauhee ku vaikka eilen. Tänään mennään J:n kaa lehvaan jeejee!

1 kommentti:

  1. Hiukan tärähtänyt kuva, kannattaisi käydä valokuvauksen perusteet -kurssi t. valokuvausammattilainen

    VastaaPoista