17.7.2013

Marjojen metsästys

Mun auringonottamis suunnitelmat ei menny tänään ihan putkeen! Aamulla katoin et ompa kiva sää, mut kun raahauduin nurtsille köllimään, jostain tuli kauheet pilvet. Sinnittelin kuitenkin suunnilleen tunnin, jos pilvet kaikkois jonnekin. Kyl välillä sai nautittua auringosta. Varmaan se on muutenkin parempi ottaa pienempiä satseja kerralla, että ei pala. Mä en kyl pahemmin muutenkaan pala, mut on se salee iholle parempi.

Jokiksesta lähdin Lotan luokse. Oltiin siellä hetki ja lähettiin yhessä lounaalle. Mietittiin Myrtsin paikkoja ja päädyttiin Chicosiin. Se on musta nykysin aika paska mesta, mut Lotta sanoi että sieltä saa ihan hyvät salaatit. Varsinkin lounasaikaan niitten hintalaatusuhde oli kuulemma ihan jees. Sinne siis.



Lotta otti salaattinsa vuohenjuustolla ja jollain toisella juustolla ja mä otin kanalla ja pekonilla. Mulla iski pieni annoskateus ku Lotan vuohenjuusto näytti niin hyvältä....... On varmaan vaikee arvata mikä oli meijän keskusteluiden pääaihe melkein kokoajan. Oliskohan intti. Puhuttiin me välillä muustakin.

Käytiin safkaamisen jälkeen Myyrmannissa. Mä kävin ostaa lehtikopan eteiseen ja samalla messiin lähti uusi suihkuverho. Kun iltapäivällä sanottiin Lotan kanssa heipat, mä menin heti kiinnittää uudet verhot.


Jee Vallilaa! OVH oli melkein viiskybää, mut nyt ne oli lähes puoleen hintaan. Aika törkeen värikkäät, mut ehkä just siks siistit. :D Meil on tota samaa kuosii myös normiverhot ja yks sisustustyyny.

Alkuillasta lähin mamin kanssa lähimetsään kattomaan jos sieltä löytyis mustikoita. Eipä löytyny. Mami oli lukenu jostain, et nyt olis paras Etelä-Suomen mustikka-aika, mut ainakaan siinä metikössä ei ollu. Yleensä oon just sieltä käyny keräämässä. Otettiin sit auto alle ja ajettiin Ukin luokse. Sen pihassa kasvaa marjoja monta puskaa. Tällä hetkellä siellä oli aika paljon herukoita. Varsinkin punaisia.



Mä en ees hirveesti tykkää punaherukoista, mut silti söin suoraan pensaasta. :D Mun teki mieli edes jotain marjoja. Löysin myös vattuja vähäsen. Keräsin herukoita himaan pakkaseen. Väsään joskus piirakan. Marjojenkeräyksen jälkeen istuskeltiin Ukin kanssa hetki höpöttelemässä ennen takasin lähtöä.

Loppuillan hengasin vaan kotona. Juusolta tuli ilmoitus, että loma-anomus viikonlopulle meni läpi. Viikonloppu siis piteni yhdellä päivällä ja Juuso menee vasta ma illalla takasin. Sitä vähän jännäiltiin, että meneekö läpi kun oli ajatuksissa lähtee mökkireissulle. Nyt se onnistuu! Mä käyn hakemassa Juuson perjantaina Santiksesta ja lähetään sieltä suoraan Saarijärvelle. Se on jossain Jyväskylästä eteenpäin. Matkaa tulee siis melkein 400km. Roadtripit on ihan jees hyvässä seurassa. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti