23.7.2013

Mökkireissu Saarijärvelle

Nyt on vähän tullut bloginpitämisestä taukoa. Paristakin syystä, yhtenä mennyt mökkireissu ja toisena, surullisena hommana, että tää mun rakas Mac Book Pro on ehkä sanomassa ittensä irti... Oon nyt kokeillu kikkoja sen pelastamiseen, katotaan miten pelittää. Täytyy käydä huollostakin varmaan kysymässä mitä on tehtävissä. Tänään kävin hakemassa ulkoisen kovalevyn ja tungin sinne kaiken tärkeen.

Nyt siihen mökkireissuun. Mä kävin hakemassa Juuson Santiksesta perjantaina. Koska alokkaat pääs vasta vähän myöhemmin, ei portilla onneks ollu kauheesti ruuhkaa. Käytiin Hertsikan mäkkärissä vähän tankkaamassa itteemme ja sitten lähettiin matkaan. Matkalla satoi välillä ärsyttävästi vettä, eikä välillä meinannu nähdä kunnolla. Mä ajoin Heinolaan, jossa pysähdyttiin ostamaan saunajuomaksi sahtia. Juuso jatkoi siitä lopun matkan. Päämääränä oli Saarijärvi, jonne saavuttiin joskus illalla yhdeksän jälkeen. En ollu käyny kyseisellä mökillä aikasemmin. Juuso on hengannu siellä nuorempana. Juuson äipän miekkosen mökki. Mukava mesta ja kivat oli maisemat järvelle.

Päivi, Petteri, Katja, Sami, Emma ja Leevi vähän odotteli jo meitä. Päästiin heti saunomaan. Se oli jees hieman puuduttavan päivän ja ajomatkan jälkeen. Jäähyllä nautiskeltiin Heinolassa tehtyä Pihamaan Sahtia. Namnamnammm sahti on niin hyvää. Pitäis jotenkin opetella ite tekee. ;)

Saunan jälkeen vielä grillailtiin hetkinen. Väsy tuli kuitenkin aika nopeesti, joten vetäydyttiin saunamökkiin koisimaan. Seuraavana aamuna oli vähän parempi sää kun perjantaina. Nukuttiin aika pitkään. Päivä meni hengaillessa. Roudasin Juuson järkkäriä messissä. Kiva kun taas pitkästä aikaa jaksoi vähän panostaa kuviin. Yleensä kannan messissä halpaa pokkaria. Leevi poseerasi mulle kivasti.

Leevi oli kuulemma odottanu kovasti kummisetäänsä mökille ja aina innostui nähdessään Juusben. Söpö.

Juuso löys saunamökistä jonkunsorttisen perhosetin, jolla käytiin vähän heittelemässä. Ihan treeniksi.

Mökiltä löytyi myös pikkuinen Jolla, johon sai purjeen. Käytiin sillä Juuson kaa pyörimässä järvellä.

Mä olin vaan laiska matkustaja. Juuso toimi "kuskina". Hauskaa menoa oli. Matkajuoman kanssa. Jollareissulla järkkäri jäi rantaan ja mukaan lähti mun pokkari. Ihan turvallisuus syistä! :D

Ruuan jälkeen alkoi taas väsyttää. Mentiin hetkeks Juuson kanssa köllöttämään sängylle. Otettiin siinä sellaset mukavat parin tunnin tirsat vahingossa ja herättiin vasta kasin aikaan. Ups... Illalla oli muitakin jollakyytiä haluavia. Emma pääs tällä kertaa Juuson kyytiin. Me muut jäätiin rannalle kattelemaan.

Loppuilta meni samoissa merkeissä kun edellinenkin, saunoen ja grillaten. Sunnuntaina iltapäivällä lähettiin ajamaan takas kotiin. Suunnitetiin Päivin ja Petterin avustuksella kotimatka niin, että tarviis mennä mahdollisimman vähän motarilla. Niin pääsis tietenkin nopeemmin, mut maisemareitit on paljon siistimpiä, kun suorat supertylsät motarit. Matkalla pysähdyttiin muutamassa paikassa. Ajosää oli ihan mukava, eikä tullu kauheesti vettä. Matkalla haaveiltiin hullusti mahdollisestä Lapin reissusta, josta kirjottelinkin jo aikasemmin. Ihan kauhee hinku olis päästä sinne ens kesänä!!

Sunnuntai illalla oltiin taas takasin kotona. Onneks Juuso sai vielä maanantain vapaaksi intistä, joten saatiin vielä hengaa yhessä ja "palautuu" reissusta. Ihan kiva oli kun pääs vieä hetken olemaan kotona. Tänään illalla Juuso lähti taas takasin. Seuraava viikonloppu menee erillään vaihteeks. Vähän tylsää kun mulla on kuitenkin vielä lomaa jäljellä... Mut täytyy kyl sanoo, et on aika siistii se, että kun Juuso sit seuraavan kerran tulee himaan, on enää reilu 6 viikkoa palvelusta jäljellä. Oooojeah. Nyt on 8,2.

Kiitos kaikille mukavastu mökkireissusta ja seurasta!