8.9.2010

Mökkivkl

Taas on kulunu päiviä viime postauksesta... Aikalailla samasta syystä ku viimeksi. Tällä viikolla oon myös yrittäny siivota, mut vähän huonolla tuloksella.

Mä olin viikonloppuna mökillä. Porukat meni sinne jo perjantaina, ite en päässy lähtee vielä sillon. Tultiin perästä mun kummitädin perheen kaa. La aamulla (aamulla? Puol yks) Kari tuli hakee Myrtsistä. Haettiin Anne ja Noora viel Vuosaaresta ja lähettiin Pertunmaalle. Mä ihastuin automaatti autoon...

Noin kolmelta oltiin perillä ja päästiin suoraan pöytään. Porukat oli laittanu kahvimarinoituu sikaa, kahvijugurttikastiketta ja perunasalaattia. Harmi, et en ite päässy osallistuu kokkaukseen, mut oli ihan jees tulla suoraan valmiiseen pöytään. Nälkäkin oli jo tullu!


Mätöt oli hyviä ja maha tuli täyteen. Ennen jälkkäriä täyty vähän hengailla, että jaksaa taas. Oon viimeks ollu syksyllä mökillä ehkä 12-vuotiaana. Oli kiva kattella vaan ympärille! Lainasin Pyryn hupparia, se oli mukava. Olin muutenki aika tyylikkäänä. Tukka kiinni ja kollarit jalassa...


Jälkkäriks oli kaikkee hyvää ja en ees muista millon oon syöny niin paljon suklaata. Anne oli tuonu itetehtyjä pullia, neki oli hyviä, mut niitä en syöny ku yhen. Mami vetäs vaivaset 7, hehe.


Mättämisen jälkeen kävin kalassa, mut en saanu mitään. Höh. Mä tykkään kalastamisesta. Lammella oli tosi siistii. Ihan tyyntä ja aurinko oli jo laskemassa. Oli myös ihan hiljasta. Mä nautin. Nautiskelin lammen rauhasta pari tuntia. Harmi, että ei ollu kameraa mukana. En viittiny ottaa, ku pelkäsin et jos kala nappaa kiinni vieheeseen ja saan hirveen adrenaliininpurkauksen ja onnistun säätää sen lampeen. :D


Ku tulin lammelta pääsin aika nopeesti kokeilemaan saunan uutta kiuasta. Oli kiva käydä saunassa pitkästä aikaa. Tai no kävinhän mä Holmassa saunassa, mut vaan vähä lämmittelemässä uintireissujen välissä.

Illallla syötiin vielä makkaraa ja hengailtiin yhessä. Puhuttiin esimerkiks lempi/inhokkiruuista. Mun inhokkiruoka ja janssoninkiusaus. Oikeestaan kaikki kiusaukset, mut janssoni on pahin. Hyi. En kyl tykkää kauheesti mistään safkoista, jossa sekotetaan perusilppuu ja jotain muuta sellaseks mössöks. Myöskään kermaperunat ei oo mun juttu.

Uni tuli nopeesti ja nukuin tosi hyvin aamuun asti. Kaikki muut oli jo noussu ku könysin joskus 11 maissa aamupalapöytään.
Ennen lähtöö mä viel napsin muutamia kuvia meijän mökistä. Joskus voisin esitellä sen ihan kokonaan! Varmaan ens vuonna, koska tuskin pääsen landelle enää tänä vuonna.


Iltapäivällä pistettiin mestat kuntoon ja lähettiin takas omille huudeille. Mä menin salille ja sit J:n luo. Mä oon oikeesti saanu tänäkesänä vähän kesäkiloja, en paljoo mut just sen verran, että se älöttää mua ja paljon. Ei oo taas kiva katella peiliin ku sieltä kattoo takas turvonnu tytteli. Mua ärsyttää, et mun luottolämmittelylaite on lähteny pois salilta, muuten ärsyttää koko sali sen muuton jälkeen. Vois ehkä kokeilla jotain muuta.

Huomenna onki jo torstai! Aamulla mä meen tekemään Cityy ja illalla mennään J:n ja Juuson kaa kattoo Karate Kid! Vois olla, et sen jälkeen jäädään, tai ainaki mä jään, kattoo ilotulituksia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti