25.6.2012

Juhannus

Vaik kuinka kovasti toivoin niin enhän mä yhtään parantunut alkavasta flunssasta. Perjantaina mulla oli niin kehno olo että huh. Menin kuitenki töihin. Olin tunnin ja lähin himaan. Juusokin tuli sit muutaman tunnin päästä himaan. Oli niin ihanaa nähä taas! Päästiin sit lähtee mökille jo kahden tienoilla, kun alunperin piti lähtee vasta viiden jälkeen. Pystyttiin välttää suurin ruuhka. Matka kesti kuitenki kolmisen tuntia. Yleensä kaks.

Heti kun tultiin möksälle, mentiin Juuson kaa onkimaan. Tyhmät särjet härnäs meitä kokoajan, mut saatiin kuitenki myös pari kivan kokosta ahventa, jotka syötiin illalla.

Juhannusaaton aamuna lähettiin käymään Pertunmaan kylillä. Täyty käydä hakee vikat ostokset kaupasta ja vettä. Käytiin myös Pertunmaan rannalla ottamassa vähän arskaa.

Kun tultiin takas mökille, heitettiin kaikki vapaalle ja oleskeltiin vaan. Oli tosi kiva sää!

Kun koko porukka oli iltapäivällä kasassa, alettiin syömään. Pöydässä oli taas skidisti ahdasta kun sen ympärille ahtautu 13 henkee. :D Mä, Juuso, vanhemmat, Viivi, Joonas, Veera, Emmi, Pinja, Pipsa, Pyry, Wili ja Tarja. Ruokana meillä oli leivinuunissa kupsennettyä lohta ja uusia perunoita. Herkkuu!

Niinku aina mökillä, oli meillä taas jälkkäriä. Wili ja Tarja toi törkeen ison boxin berliinin munkkeja! Vitsi että oli pitkä aika siitä kun olin viimeks syöny niitä. Nam. Lisäks oli kahta eri piirakkaa ja kahvia.

Illalla ruvettiin saunomaan. Muutamat hullut kävi myös meijän lammessa. Saunottiin monta tuntii, olihan meitä iso porukka.

Illan hämärtyessä paistettiin vielä makkaraa.

Lauantaina mun olo huononi entisestään. Onneks sai lepäillä mökin rauhassa. Juhannuspäivä oli aika samanlainen kun aattokin. Rauhallista menoa ruokaa, chillausta ja saunomista. Käytiin myös kalassa taas Juuson kanssa. Tällä kertaa ei oikein tärpänny.

Juusolla on ihan paras onkimisasento. :D

Sunnuntai meni sateisissa merkeissä. Herättiin vasta vähän vaille 12, hups. Ison aamupalan voimalla laitettiin mökki lähtökuosiin ja alettiin tehdä matkaa himaan päin.

Oli aika hyvät ruuhkat, mut taaskaan meijän matkateko ei kestäny tolkuttoman kaua. Pystyttiin kiertää pahimmat sumat. Mä nukuin osan matkasta, kun oli niin räkänen ja huono olo. Kun tiltiin himaan kaupat meni just kiinni, eikä meillä ollu ruokaa. Mentiin viereiseen Heseen. :D Oon viimeks käyny siel varmaan noin 10 vuotta sitten. Illalla katottiin leffaa, joka käytiin vuokraa Filmtownista. Oli ihan hyvä leffa, 127 tuntia.

Oli kiva Juhannus, kiitos jälleen kaikille. :) Olis kiva ehtiä jossain vaiheessa uudestaan tänä kesänä mökille. Ollaan ehkä menossa Juuson isovanhempien mökille Pohjois-Karjalaan tässä jossain vaiheessa ainakin, sekin on jees!