12.10.2010

Aakkoset

Äsken ruokatauolla luin vanhaa Gloriaa , jossa oli Renny Harlinin elämän aakkoset ja teemana ruoka. Sain siitä inspiksen tehdä ite samanlaisen. Tykkään hyvästä ruuasta ja juomasta, joten tää on mulle just hyvä. Samalla saan vähän tapettua aikaa. Lehdet menee just painoon ja mulle ei tällä hetkellä oo oikein hommaa.



A - Aamupala. Ilman aamupalaa mun päivä ei lähe käytiin. Aina täytyy syödä ees jotain pientä ja tietenkin juoda kupillinen kahvia. Syön lähes joka aamu samaa juttua, jota J sanoo kakaksi. Siihen tulee pari lusikallista raejuustoo, vähän maustamatonta jugurttii, gojimarjoja, macaa ja raakakaakaota. Nää on kyl listattu vielä erikseenki.

B - BBQ. Tykkään kaikista grilliherkuista, varsinkin kesällä!

C - Cesar salaatti. Ja salaatit muutenki. Nyt ku oon ollu Cityllä, oon syönä lounaas pelkästään salaatteja ku ne on niin hyvii.

D - Dim sum. Kiinalaisia nyyttejä.

E - Etanat. Tykästyin näihin jo pienenä. Etanat, valkosipulia ja voita.

F - Fiilis. Ruokaa laittaessa on yleensä hyvä fiilis! Etenki sushia tehdessä mut valtaa semmonen jännä megarauhallinen olo. Ihanku olisin jossain transsissa. Ruuan laittaminen on kivaa!

G - Gojimarjat. Vajaa kourallinen aamuisin. Piristää ja helpottaa stressiä ku syö säännöllisesti. Superfood, johon oon koukussa.

H - Hummus. Söin hummusta ekaa kertaa ravintola Anissa ja ihastuin. Nykyään teen sitä myös ite aina välillä.

I - Itsetehty ruoka. Oli se sit omatekemää, kaverin tekemää tai ravintolassa tehtyä. Valmisruuista ostan joskus maksalaatikkoo.

J - Juustot. Parasta hyvän viinin kanssa. Juustot jäliruokana on kans jeees.

K- Kaakao. Laitan raakakaakaota, joka aamu mun aamupalaan. Sen takia J kutsuu mun aamupalaa kaksi, koska kaakao tekee siitä ruskeeta.

L - Letut. Hillon kanssa tai sit jonkun suolasen, vaikka kylmäsavulohen kaa. Tää on sellanen herkku jotain himoitsen usein. Maistuu parhaimmalta juhannuksena mökillä, mutta on aina ihan loistavia. Pystyn helposti syömään vaikka 6 isoo lettua. Sit on kyl pala olo, mut ei haittaa.

M - Maca. Suprfood, johon mä oon myös koukussa. Syön sitä joka aamu ja ennen salia. Piristää ja tuo lisää puhtia treeniin. Kannattaa koikeilla, vaikka sen hyödyt kuulostaakin ehkä hölynpölyltä. Mulla on ainakin jeesannu moneen juttuun.

N - Naudan sisäfilepihvi. Parasta J:n paistamana, gorgonzolakastikkeen ja hyvän punaviinin kaa.

O - Omput. Syön joka aamu yhen ompun. Jos oon unohtanu ostaa ompuja aamuks, oon hädässä.

P - Poronkäristys, perunamuussi, puolukkahillo. Toimii! Lappiherkku.

Q - Tyhmä kirjan, jonka ääntämisestä aina tapellaan. En keksi mitään.

R - Raejuusto. Myös yksi osa mun aamupalaa.

S - Sushi. Yks lemppariruuista, varsinki ite tehtyn. Bravuuri.

T - Tonnikala. Tuore tonnikila on vaan niin ah soijan ja wasabin kanssa. Purkkitonnikalaa syön aina salitreenin jälkeen. Siinä on paljon protskuu, ei yhtään hiilareita, eikä rasvaa.

U - Ukin omppuhillo. Parasta omppuhilloo ikinä. Tosi omenaista ja vähäsokerista, vaikka onki makeeta.

V - Viini. Varsinkin Argentiinalainen Malbec. Myös valkonen on jees, puolikuiva. Tykkään kokeilla eri viinien ja ruokien yhdistelemistä.

W - Wasabi. Tykkään siitä, et wasabi potkasee kerran kunnolla ja sit se menee ohi.



Lopuista kirjaimistä mä en keksi nyt mitään. Yhden laitan vielä.

Ä - Ällötykset. Tää on hyvä pistää tähän loppuun. Mä siis pystyn kyl syömään mitä tahansa enkä heitä mitään pois ja otan esimerkiksi koulussa aina ruokaa, vaikka en siitä tykkäiskään. Inhokkiruuat: Janssoninkiusaus, IHAN HIRVEETÄ! Ja muutkin kiusaukset on kans hyihyi... Kermaperunat, yyyyäääh. Ruskee jauhelihakastike ja spagetti. Ala-asteen puuro, joskus meinas laatta lentää ku opettaja laitto mun sitä mun lautaselle liikaa ja yritin syödä väkisin. Pahin kaikista on kyllä ehottomasti janssoninkiusaus.

Ruuasta tulikin mieleen, et tän kuun loppupuolella on taas Viini, ruoka & hyvä elämä messut. Sinne on pakko päästä. Oon ollu vaan kerran aikasemmin, mut sen verran hyvä fiilis jäi, et ootan kyllä innolla seuraavia!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti