13.10.2010

Possuuu!

Pistetäämpäs nyt pitkästä aikaa ruokaohje! Kuva on ihan paska ja pikasesti säpsähty ja ohjekin on vaan vähän sinne päin, koska en taaskaan muista tarkkoja määriä mitä sinne laitoin. Yritetään silti.Tein tätä eilen mulle ja J:lle. Hyvää oli! Onnistuin piskästä aikaa leikkaamaan veitsellä sormeen kokatessa...


Possuu & omppuu


Paketillinen marinoimattomia possusuikaleita, omppuja, purkillinen kookosmaitoo, suolaa, pippurii, (kanelitanko, en tiiä onko merkitystä...), kiinalaista viismaustetta,valkosipulii, cayennepippurii, tummaariisii, riisimaustetta.

Aluks laitoin kuumalle pannulle kookosrasvaa, johon pistin kanelitangon lillumaan, sit paistoin possut kypsiks ja maustoin suolalla, pippurilla, valkosipulilla ja cayennepippurilla ja lisäsin purkillisen kookosmaitoo ja annoin lillua. Kun kookomaito kuumeni, laiton sekaan aika paljon kiinalaista viismaustetta ja vähän lisää cayenne pippurii ja suolaa. (Ainiii! Ihan ekana pistin riisin kiehuu, koska tumman riisin keittämiseen menee joku 40min, maustoin riisin riisimausteella, se on sellast keltasta ja siinä on paljon eri mausteita). Sit leikkasin omput lohkoiks ja laitoin ne kookomaidon sekaan muhimaan. Sit täyty maistaa ja laittaa vielä lisää kaikkia mausteita.
Sitten syötiin kastike riisin kanssa.

Mul ei nyt oikein tää kirjottaminen suju. Kauheesti vaan sit ja sit ja sit sit sit.. Vaikee keskittyy, ku oon istunu kokopäivän koneella. Yleensä siitä ei oo haittaa, mut nyt on hassu fiilis.

Loppuun viel pari tyhmää naamakuvaa. En oo vähään aikaan kuvannu mun naamaa, ku se on turvonnu tässä syksyn aikana. Miks mulle käy joka syksy niin, et lihoon vähän?


Yritän nyt olla välittämättä jonkun aikaa. Yks ainaki tykkää mun naamasta enemmän näin. Kevääseen mennessä on taas hyvä olla timmissä kunnossa.

Syksystä sen verran, et tää on musta ollu ihmeen hyvä syksy. Kylmät ilmat tuli kyl aika nopeesti heti sillon elokuuslopussa, mut se ei oo niin haitannu ku on paistanu aurinko. Mä en muista ku ihan pari päivää millon olis esimerkiks satanu. Tälläsenä syksynä ei masenna niin paljon. Yks syy siihen on kyl kans se, et viime kesä on niiiiiiiin hyvä. Mun mielestä on jees, et vuodenajat eroo selkeesti toisistaan. Se vasta masentavaa onki ku joskus koko vuosi on ihan harmaa ja kylmä.. Kesällä kuuma, tällänen syksy, talvella lunta ja aina vähän pakkasta ja nopee, aurinkoinen kevät. Mä tykkään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti