17.10.2010

Pikavisiitti Porvooseen

Eilen aamulla heräiltiin J:n luota, syötiin aamupalaa ja lähettiin molemmat bodaamaan. Meijän oli tarkotus saada auto lainaan, mut näytti siltä, et se ei onnistu. Oltiin kelattu, et mentäis Porvooseen ja mä saisin vähä lisää ajokokemusta. Oli tarkotus lähtee jo aijoissa. Saatiin sit auto, mut kello oli jo vaille neljä ku päästiin lähtee mihinkään. Mentiin silti sinne Porvooseen käväsemään. Laittauduin himassa iltaa varten, oli Minnan synttärikemut. Laitoin piiiitkästä aikaa päälle mun vanhan lempparipaidan. Oon käyttäny sitä viimeks ehkä 15-vuotiaana.


Ajettiin Porvooseen kivaa vanhaa tietä, jossa oli siistit maisemat. Mä en niitä kyl hirveesti viittiny kattoo ku olin ratissa. Mua vähän mietitytti ajaa Porvoossa, ku siel on paljon tasa-arvosii risteyksii, yksisuuntasia teitä ja mukulakiviä. Sain meijät sit kuitenki ihan ookoosti perille ja parkkiin.


Pienen kuvaussession jälkeen vaihdettiin paikkaa. Tällä kertaa J ratissa. Me oltais haluttu mennä käymään Brunbergillä, mut se oli menny kiinni jo neljältä. Kello oli yli viis. Kierreltiin vähän ympäriinsä ja sit mentiin Paahtimoon kahville. Se on tosi kiva paikka, eikä edes kauheen kallis, vaikka niin vois luulla. Sieltä saa hyviä kahveja, kahvidrinkkejä ja pientä syötävää.


Sitten olikin jo aika lähtee kotiin päin, et ehti Minnan kemuihin. Alko olla jo pimeetä ja mua vähän mietitytti lähtee ajaa, ku piimee ahistaa mua aina. Ei pelkästään ajaessa. Mentiin motarille, sain taas ajaa 120km/h. Yhtäkkii J huutaa " HIDASTA, HIDASTA!", mut mä en tajuu yhtään miks enkä ehi tekee mitään, ku nään et iso hirvi meinaa jolkottaa tielle! Se kääntyy pois päin, mut tuleekin takasin ja mä teen kivan kurvausliikkeen ja pelästyin ihan kauheesti. Onneks viereisellä kaistalla ei ollu ketään, eikä se hirvi sit ehtiny meijän alle, mut lähellä oli ja mä menin ihan paniikkiin. Itkin varmaan 20 km sen jälkeen... Oli tosi kiva ajaa niin täysii silmät ihan itkussa ku nään muutenki vähän huonosti pimeessä. Vaihettiin vähän ennen kehäkolmista kuskii ku mun oli vaikee rauhottuu.

Ku päästiin perille, käytin vaan nopee pistäytyy Jiillä ja lähettiin sit Minnalle Martsariin. Mul oli vähän huono fiilis jonkun aikaa, enkä pystyny olee kovin sosiaalinen, mut kyl se siitä sit helpotti jossain vaiheessa ja illasta tuli ihan kiva. Oli kiva nähä kaikkia kavereita, joita ei oo nähny vähään aikaan. Lähettiin nukkuu vasta joskus kahen jälkeen.

Mul on nyt vähän jännä olo, ku eilen ei tullu syötyy kunnolla, vaan juotuu... Jonkun aikaa pitää venailla, et pääsee taas ajamaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti