26.1.2011

MAD COOK

Mä olin lauantaina Matkamessuilla. Aluks mun ei pitäny mennä, ku lippuhinnat on messukeskuksessa niin korkeet, mut sit sain vaparin! Lähettiin viettää isä/tytär päivää, tai ei me sitä kelattu mut tuli vaan myöhemmin mieleen. :D Lähettiin kybältä Myrtsistä ja oltiin Messarin huudeilla ehkä 15 yli. Jono messukeskuksen parkkiin oli iiiihan törkee ja tukki koko liikenteen. Mekin oltiin menossa sinne, mut tultiin kyl nopeesti siihen tulokseen et etitään paikka muualta ja hyvältä paikalta se löytykin, ei jonoja ja halvempiki viel, eikä edes kaukana.

Kierretiin kaikki messuosioit, paitsi Caravan ja otettiin ihan hullusti kaikkii esitteitä! Käytiin myös ottaa pienet maistiaiset Suomalaisten viinitilojen viineitä. Skumpat oli jees! Molemmat ostettiin myös Mad Cook -kirjat, ne oli messutarjouksessa. Olin jo pitempään miettiny sen hankintaa ja nyt siihen oli hyvä tilaisuus! Messut oli jees, vaikka kaupanpäälliseks tuli kauhee matkakuume.


Oon täs lauantain jälkeen lukeno tota kirjaa melkein joka päivä. Siinä on aika hyvää tietoo kaikesta ruokaan liittyvästä ja matkustelusta. Mukana tuli myös DVD, jossa kaikki Mad Cookit mitä on koskaan tehny, myös sellasia, joita ei oo näytetty töllössä. Madventures on yks mun lemppariohjelmista. Haluisin kaikki tuotantokaudet ittelleni!

Mua ei kauheesti ällötä mitkään extremesafkat mitä Riku ja Tunna tossa kirjassa tai ohjelmassa vetää. En ehkä ite kaikkia söis, mut ei ne saa mussa mitään laattareaktioo aikaan. Yhtä juttuu en tajuu. Riku vetaa Guangzhoun jaksossa kokonaisia kananjalkoja ja on ihan laattaamassa. Oon ite syöny kans niitä jalkoja Hong Kongissa, mut ei ne pahoja ollu. Ne ei oikeestaan maistunu miltään. En mä kyl saanu niitä kauheesti syötyy koska ne oli ihan sairaan sitkeitä ja vaikka sen koko jalan heitti suuhun, ei siitä saanu mitään irti... Ne on melkein pelkkää nahkaa. Keskellä jalkaa on pieni pehmee kohta, mut siihenki on vaikee päästä käsiks ku sen on piilossa.

Nyt tulis pitkästä aikaa munki ruokajuttuja. Tää ei oo mitään Mad Cookia! Tein eilen mulle ja J:lle hyviä lammaslihapullia ja tankoparsaa.


Pulleroihin tuli paketillinen lampaan jauhelihaa, 2 kananmunaa (yksi olis varmaan riittäny), paketti fetaa murskattuna, 5 valkosipulin kynttä, timjamia, minttua (ei olis ehkä tarvinnu), vähän ppurisekotussa, ripaus valkopippuria, aika paljon paprikamaustetta, skidisti suolaa ja noin hyppysellinen jauhoja. Parsat mä kuorin ja paistoin pannulla voissa, päälle vähän suolaa. Kaveriks vihreitä oliiveja ja smetanaa. Oli ihan hyvvee!

Mä oon ollu noin puolitoista viikkoo eräänlaisella dietillä. Yritän taas välttää hiilareita ja syödä paljon protskuu. yritän saada 5kg veke, jonka oon lihonny syksn aikana. Ihav hyvin on taas vähähiilarinen mättö toiminu, n 2kg on jo lähteny ja olo on paljon parempi.

Mulla on tänään työhaastattelu. Ei lähellekkään mihinkään oman alan töihin, mut nyt on sellanen fiilis et pakko saada vaan jotain töitä. Toivottavasti nappais. En tiiä on ite työ niin siistii, mut paikka missä sitä tehdään on mielenkiintoinen. Palkasuta mulla ei oo vielä mitään tietoo, eikä tarkoista työajoistakaan. Sen tiiät et saattaa olla myös yövuoroja. Jos pääsen, toivin että en joudu lopettamaan Kanniston yökahvilanhommaa. Kirjotin kyllä jo hakemukseen, et en voi tehä töitä just sillon. Toivotaaan parasta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti