22.2.2011

Satuhäät

Viime lauantaina oli Margitin ja Ripan häät. Toimin siellä kuvaajana. Margit pyys mua hommaan viime kesänä, kun oltiin samalla riparilla. Mähän suostuin. Häät on kivoja. Otin noin 600 kuvaa, muistikortin täyteen! Hääparilla oli erikseen vielä potrettikuvaaja, joka kuvas myös kirkossa. Mä keskityin fiiliksen tallentamiseen valmisteluissa ja itse juhlassa.

Mun aamu alko laittautumisella ja tukkakriisillä. Olenhan loistokampaaja, niinku jo aikasemmin oon kertonu... Ja vielä edellisenä iltana mulla oli ollu pukukriisi. Häissä täytyi olla iltapuku ja musta tuntu et näytän pelleltä mun puvussa. Lauabtai aamuna olin kuitenki sit ihan tyytyväinen. Puku löyty Fidasta ja makso 6 euroa. Modattiin sitä vähän Viivin kanssa. Viivi autto myös tukan laittamisessa.


Meikkaamisesta mä tykkään. Oli taas kiva fiilis ku oli kunnon ripset. Tekoripset. Mun omat ripset on aika tyngät ja tosi harvat. Tuli ehkä vähän liianki tumma meikki, mut mun mielestä se sopi ihan hyvin mun pukuun.

Puoleltapäivin mä suunnistin Hotelli Torniin jossa Morsian, kaasot ja morsiamen äiti valmistautu iltapäivän suurta hetkee varten. Oli kivaa nähä mitä häiden kulisseissa tapahtuu. Mä laitoin heti kameran laulamaan. Oli tosi kiva ilma ja Tornin huoneessa oli isot ihanat ikkunat joten kuviin tuli hyvä luonnon valo.

Margitilla oli kaunis valkonen hääpuku. Mun sisko Veera oli ihan varma, et Margitilla on jotain vaaleenpunasta sen puvussa tai kokonaan vaaleenpunanen puku, mut ei ollu. Veera on siis myös ollu Margitin kanssa samalla leirillä.


Vihkiminen tapahtu Tuomiokirkossa. Olin ekaa kertaa morsiusmessussa. Mä olin taas vähän tippa linssissä häämarssin soidessa. Oon lapsesta asti joutunu puree hammasta aina siinä kohtaa.


Vihkimisen jälkeen koko hääseurue lähti kulkueena kohti juhlapaikkaa. Ite hiihtelin täpöö mestoille ennen muuta porukkaa, et pääsin asemoitumaan hyvään paikkaan, josta saan kuvia kättelystä.


Juhlat meni tosi hyvin. En viitti laittaa sieltä kuvia, koska mulla on lähinnä henkilökuvia, enkä oo kysyny keneltäkään lupaa niiden julkaisuun. Juhlissa oli rento ja hyvä fiilis koko illan ajan ja ruoka oli aaaaiiiiiiivaaan törkeen hyvää! Hääpari lähti puolen yönjälkeen viettämään ekaa yhteistä yötä avioparina. Muu porukka, tai ainakin osa porukasta lähti jatkoille Teatteriin, mut mä lähin jaetulla taksilla himaan nukkumaan. Onnea Margit ja Ripa ja kiitos kivoista juhlista!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti