7.10.2011

100

Oon monesta blogista lukenu 100 asiaa musta -juttuja, joten päätimpä baitata ja tehdä saman itsekin. Nää ei nyt oo misään järkevässä järkässä, kirjottelen sitä mukaan ku jotain tulee mieleen. Toivottavasti osaan numeroida oikein enkä hypi jonkun yli vahongossa!


1. Mun nimi on Pieta. Meitä on Suomessa väestörekisterin mukaan alle 380.
2. Mun nimee ihmetellään usein. Jengi kyselee mistä mun vanhemmat on semmosen nimen keksiny.
3. Meijän perheeseen kuuluu 7 ihmistä.
4. Asutaan kaikki saman katon alla, 80 neliöisessä kolmiossa. Joskus on ahdasta.
5. Mulla ei oo koskaan ollu omaa huonetta. Tuleekohan  järkytys, ku jossain vaiheessa pääsen muuttaa ihan kokonaan omaan kotiin...
6. Mul on kolme siskoo ja yks veli.
7. Oon vanhin, 21v.
8. Joskus mun kahta siskoa luullaan mua vanhemmiksi.
9. Ku olin 15, jotkut sano et näytän noin parikymppiseltä, nyt ku oon parikymppinen musta kelataan, et näytän noin 17 veeltä. Hahah.
10. Mulla on ihan kivasti kavereita. Eri ikäluokista.

11. En tykkää erotella niitä ystäviksi ja kavereiks. Kamuja kaikki.
12. Muutaman mun kavereista oon tuntenu koko ikäni.
13. Useimpiin mun kavereista oon tutustunu Seurakunnan isosjuttujen kautta.
14. Myös mun poikaystävään, ja itseasiassa edelliseenki.
15. Vihaan sanaa poikaystävä, kuulostaa tyhmältä mut en keksi muutakaan. Mies kuulostais vanhalta.
16. Seurustelen siis.
17. Juuso on maailman ihanin, hauskin ja kultasin dude. Ollaan kaks höpsöö.
18. Meillä on 3 vuotta ikäeroo, oon siis puumanainen.
19. Ollaan saman pitusia ja se on musta kivaa. Ja aika kätevää, on helppo halii ja mahutaan pieneen sänkyyn nukkumaan. :D
20. Musta tuntuu, et oon onnellisempi ku koskaan.


21. Oon töissä kahessa aika erilaisessa työpaikassa.
22. Siivoon lentokoneita ja välillä oon City-lehdessä taittajana.
23. Tykkään ku on vaihteluu. Joskus on kiva istuu päivät koneella taittaen ja sit taas on kiva mennä tekemään tosi fyysistä ja kiireistä työtä. Molemmissa on kyllä usein kiire, mut erilainen.
24. Oon aikasemmin ollu töissä McDonalssissa. Olin 33kk, se oli aika karseeta.
25. Kesäisin oon ripareilla apuohjaajana. Se on myös tosi kivaa hommaa.
26. Ripareita mulla on oman lisäks takana 11.
27. Mä oon hullu lappitypy. Lappi on jotain niin siistii.
28. Tykkään vaelluksista. Oon ollu Lapissa kolme kertaa vaeltamassa. Se on kans jotain niin siistii.
29. Oon muutenki aika luntorakas tyyppi.
30. Tykkään ihan hullusti merestä.

31. Ja monesta siihen liittyvästä jutusta, esim eläimistä.
32. Musta delfiinit ja valaat on ihania.
33. Ne aiheuttaa mussa outoja tuntemuksia hahah. Aloin tossa yks päivä itkee ku katottiin Juuson kaa videopätkää Maitovalaista, ne oli niin hullun söpöjä! Nauroin kyllä myös samalla, koska mun itkukohtaus oli niin koominen. :D Aina ku nään delfiineitä, joudun kiristelee hampaita ettei tuu samanlaista reaktioo.
34. Oon siis delfiinityttö. Vähä ku heppatyttö, mut ei ihan kuitenkaan.
35. Mä en oo koskaan tajunnu heppatyttöjä.
36. Tykkään myös lentävistä jutuista, kuten linnuista ja lentokoneista.
37. Myös liskot mun musta ihan mageita.
38. Ja jotkut koirat, lihaksikkaat.
39. Meillä oli ennen 5 tuliliskoo. Ne oli aika pitkään, mut sit pikkuhiljaa kuoli pois :(
40. Mulla on ollu lemmikkinä myös harakka, jonka nimi oli raakku. Otin sen pihalta ja vein kotiin, ku se ei osannu lentää. Se istu mun olkapäällä ja tykkäsin siitä sikana.


41. Oon menossa tänään Cityn kaupungin paras -bileisiin. Ootan innolla!
42. Toivon, et mulla ei iske kauhee vaatekriisi just ennen lähtöö.
43. Mul on vaatekriisejä usein. Kaikki näyttää usein tyhmältä.
44. Mun vaate/itsetuntokriisit on ihan pellejä, mut en voi niille mitään.
45. Mul ei oo kovin hyvä itseluottamus. Se on viime aikoina vähän parantunu, mut ei oo vieläkään kovin korkee.
46. Nykysin on onneks kuitenki helpompaa ku vaikka vielä vuos sitten.
47. Jatketaan angstilla. En oo koskaan pitäny itteeni nättinä.
48. En osaa nimetä parasta kohtaa mun kropasta.
49. Tai ehkä kuitenki! Mul on aika kapee vyötärö ja se on ihan jees, tosin se korostaa mun semileveitä hartioita. Sen takia on myös vaikee löytää vyötäröltä hyvän kokosia mekkoja.
50. Myös housujen kanssa on ongelmia. Isot reidet minipohkeisiin nähden. Vihaan housujen ostoa, se on masentavaa. Joskus löytyy ihan hyvät lastenosastolta.

51. En tykkää shoppailusta. Se on kyl varmaan tässä blogissa tullu selväks. :D
52. Ostan melkein kaikki vaatteet aleista.
53. Aasiasta saa kivoja ja halpoja vaatteita, joita tykkään käyttää.
54. Tulin just maanantaita Singaporesta. Siisti paikka!
55. Oon käyny myös Japanissa ja Hong Kongissa ja pari kertaa Kiinassa. Aasian lisäks oon käyny Virossa, Tanskassa, Norjassa, Itävallassa, Saksassa ja pikavisiiteillä Luxemburgissa, Italiassa ja Ranskassa. Lapsena olin jossain etelässä.
56. En oo koskaan ollu Tukholmassa. Haluisin käydä siellä.
57. Tykkään Aasialaisesta ruusta.
58. Mun bravuuri on sushi. Tykkään muutenki ruuanlaittamisesta.
59. Oon hullu lihansyöjä. Rakastan monia liharuokia, esim sisäfilepihviä.
60. Oon myös hulluja jauhelihaan. :D


61. Voin tietty syödä myös muutakin.
62. Tykkään myös tosi paljon erilaisista juustoista.
63. Ja viineistä.
64. Viinit on mun mielestä kiinnostavia. On kiva maistella ja arvoida. Olis myös kiva oppii lisää.
65. Mua kiinnostaa myös oluet ja niiden erot, vaikka en ite juo bissejä. Maistelen kyllä.
67. Mä syön joka aamu macajauhetta. Se piristää kroppaa ja mieltä!
68. Yritän syödä mahdollisimman vähän hiilareita. Olo on sillon paljon parempi.
69. En kyl kieltäyny jos jossain tarjotaan ruokaa, jota "en vois syödä".
70. Mun mielestä karppaussafkat on hyviä.

71. Tein amiksessa lopputyöks keittokirjan.
72. Valmistuin kuva-artesaaniks joulukuussa 2010.
73. Koulu venähti puolella vuodella pitkän sairasloman takia.
74. Amis on ollu ainoo koulus missä olin hyvä.
75. Peruskoulussa olin huono. Päättötodistuksen keskiarvo oli 6,7.
76. Menin siis ysin jälkeen 10-luokalle, koska en päässyt sinne kouluun ku halus, josta sit valmistuin.
77. Mul on lukihäiriö, joka todettiin vasta amiksen ekalla. Luulen, et sen toteemisesta olis ollu enemmän hyötyy jos se olis tajuttu jo ala-asteella.
78. Se aiheuttaa hilpeyttä niissä jotka näkee mun kirjotuksia. Se on kyl noloo jos johonki julisteeseen vaikka jä tyhmiä virheitä. Yhden löytää kohta kirkon nuorisotilan seinältä....
79. Legendaksi on muodostunu mun "Makkaraa & Massia" juliste :)
80. Myös täällä mun blogissa on hienoja virheitä!



81. Mä harrastan valokuvaamista.
82. Mun kamera tais hajota Singaporen reissulla. Se ei tarkenna...
83. Joudun tänään lainaamaan Juuson Canonia sinne Cityn bileisiin.
84. Mähän siis ite käytän Nikonia ja oon tottunu siihen, katotaan kuinka käy.
85. Harrastan myös kuntosalilla käyntiä.
86. Oon käyny salilla reilu neljä vuotta. Tykkään.
87. Kesällä tuli tosin pidettyä 3kk tauko, josta monet oli yllättyneitä. Teki ehkä ihan hyvää, eikä salille meneminen tuntu enää pakolta. Nyt oon taas syyskuun alusta asti käyny säännöllisesti.
88. Oon harrastanu taitoluisteluu ja tanssia. Luisteluu 8 vuotta.
89. Tykkään kalastaa kesäisin mökillä. Odotan, et pääsen joskus mukaan Juuson kalareissulle!
90. Sienestäminen on kans jees! Kävin monta kertaa tänä syksynä. Hyvä sienivuosi.

91. Mä diggailen meikkaamisesta, mut meikkaan kunnolla tosi harvoin. En edes omista kunnon meikkejä. Lähes kaikki on jostain saatu.
92. Ainoo meikkijuttu joka on täysin välttämätön, on kulmakynä! Piirrän kulmat myös Lapin vaelluksillä keskellä ei mitään.
93. Tänään illalla aijon meikata kunnolla.
94. En osaa laittaa hiuksiä YHTÄÄN! Ainoo hiustenlaittoon liittyviä juttuja mitä omistan, on harja ja hiuslakka.
95. Tänään pitäis taas yrittää saada kiharoita tukkaan. Onneks on Juusbe ja varmaan Veerakin auttamassa avutonta.
96. Mua väsyttää. Heitin Juuson tänään aamulla ennen kaheksaa Tikkurilaan, ku sillä oli kutsunnat-
97. Musta on siis tulossa inttileski jossain vaiheessa. O-ou.
98. Mä ettiskelen kämppää ittelleni. Aijon kyllä vielä vähän kerätä rahaa kasaan. Nyt on muutenki aika huonosti kämppiä tarjolla...
99. Muutan varmaan johonkin tänne lähiseudulle. Itä-Vantaalle en vois muuttaa.
100. Mä oon tällä hetkellä aika tyytyväinen mun elämään ja se on jees. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti