2.8.2012

Loppu

City-lehti lopettaa ilmestymisen. Lehti on ollu pystyssä 26 vuotta ja nyt se loppuu. Nyt heti. Tää tuli kaikille aika isona yllätyksenä. City.fi jatkaa vielä. Tuntuu tyhmältä, koska täysin uudistuneen ja hienon lehden piti ilmestyä ens kuussa ja kolleegat valmisteli sitä pitkään ja nyt kaikki valuukin hukkaan. Ekana Cityn lopettamisesta uutisoi HS.fi. maanantaina.

Kuultiin tästä jo viime viikolla ja oli pikkusen mieli maassa... Vaikka tässä meni iteltäkin yks työpaikka alta, eniten mua ahdistaa työkavereiden puolesta, joille City oli ainoo mesta ja sitä tehtiin niin täysiä että ei mitään rajaa. Mäkin tykkäsin tosi paljon olla Cityllä töissä.

Mä menin ekaa kertaa Citylle elokuussa 2010. Olin jo mun amiksen alussa miettiny et Cityhän olis siisti työharjottelumesta, olin kuitenki ollu lukijana jo jonkun aikaa.  Amiksen viimesenä vuonna päädyinkin sinne sitten harjotteluun.


Harjottelun aikana opin paljon hyviä uusia juttuja. Opin varmaan enemmän kun koskaan koulussa. Perus asiat piti olla tietty jo ennestään hanskassa, koska täytyi osata käyttää erilaisia ohjelmia. Olin harjottelussa 3kk ja aika meni super nopeesti ja tuntu hassulta lähtee pois.

Tammikuussa 2011 silloinen päätoimittaja soitti ja kysy, et haluisinko mä tulla tekemään hommia freelancerina. Todellakin! Olin just alottanu työt kentällä, mut en antanu sen häiritä. Sen kevään aikana tein hullusti hommia. Vapaapäivät olin Cityllä ja välillä jos mulla oli töitä illalla kentällä, tein Cityllä aamupäivän.


Töitä tehdessä oon oppinu paljon hyviä juttuja ja myös itse huomannut joissain asioissa edistystä. Vieläkään en tietysti pidä itteeni minään superina, mut kiva että jotain kehitysta on tullut. Cityllä oon myös tutustunu mukaviin ja ihanan repseisiin ihmisiin. Ja niinku jo sanoinki eniten mua ottaa päähän työkavereitten puolesta. Aika kusista hommaa kun menee ainoo työpaikka alta.



Kyl tää mua ja Juusookin taloudellisesti vähän horjuttaa. Mulla on ollu Cityllä tässä viimesen vuoden ja varsinki viimesen puolen vuoden sisällä niin hyvin hommaa, että ollaan pärjätty tosi hyvin rahallisesti. Palkka mun molemmissa duuneissa on suunnilleen sama, mut Cityltä sain aina enemmän tunteja. Kentällä saan aika lyhyita vuoroja jolla ei pahemmin pääse rikastuu. Nyt se kenttä on mun ainoo tulonlähde ja se vähän ahistaa koska mä maksan meijän kaikki asumiskustannukset. Juusolla ei oo töitä.

Nyt munkin on pakko hakee jotain muuta. Tykkään olla kentällä, mut en kuitenkaan haluis sitä ykköstyöksi enää. Tykkäsin tosi paljon siitä, että oli kaks ihan erilaista duunia. Joskus kyllä salaa haaveilin pääsystä Citylle ihan vakkariks. Kaikki oli kuitenkin just hyvin tollein miten oli. Nyt aijon hakea oman alan hommia enemmän. Toivottavasti jossain vaiheessa edes tärppäis.

Kiitos kaikille Cityläisillä näistä muutamasta vuodesta jotka sain viettää teidän kanssa. :) Onnea tulevaisuuteen!

2 kommenttia: