16.8.2012

Sushilounas

Välillä tulee törkee sushin himo. Sitä varten kannattaa pitää aina sushin perustarpeet kaapissa. Eli sushiriisi, norilevät, etikka, suola sokeri ja wasabi. Meillä iski himo pari päivää sitten ja eilen sitten tehtiin. S-marketissa oli vielä sopivasti lohta tarjouksessa.




Sushissa on vaikee epäonnistuu, jos vaan tekee riisin oikein. Joskus ulkonäkö tietysti vois olla parempi, mut se ei makua haittaa. Tuli hyvänmakuset sushit!

Sushilounaan jälkeen otettiin vähän lepii himassa ja sit lähettiin fillareilla Myyrmanniin shoppailemaan lisää Lapissa tarvittavaa kamaa. Mä löysin iiiiiihanan lämpimän Helly Hansenin fleecehupparin. Nyt ei pitäis tulla kylmä. Mä en haluu enää samanlaista illalla palelua kun viimevuonna. Sen oikee hinta oli 90e, mut oli kivassa alessa ja maksoikin 40e.  Juusbe löys ittelleen housut.


Shoppailujen jälkeen treffattiin kaikki muut viisi lappiin lähtijää ja pidettiin pieni suunnittelupalaveri. Mietittiin vähän pöperöitä, lähtöaikataulua ja reittiä. Osa paikoista on mulle tuttuja, mut tais siellä olla muutama uusikin mesta. Reitsitä tulee luultavasti noin reilu 100km ja päivämatkat noin 15-18km. Katottiin myös rinkat niitä tarvitseville. Nyt mulla ja Juusolla on rinkat eteisessä venaamassa lähtöä.


Mulla on taas ihan perinteinen Savotan putkirinkka ja Juusolla vähän erilainen Haglöfsin rinkka. Joskus tahtoisin vielä ihan oman rinkan. Oon tehty pikkuhiljaa näitä vaellusostoksia, kun ne tuppaa olee aina aika hintavia. Viime kesänä kengät, tänä kesänä kuoritakki... Tästä se lähtee!

Tänään jatkuu lappishoppingit, kun mennään ettimään Juusolle makuupussi. Mulla on tää päivä vielä vapaata, mut sit oon perjnantaista seuraavan viikon torstaihin asti putkeen töissä. Kääk, täytyy pakkaa jossain välissä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti