9.6.2010

Green Day


Eilen oli siis se Green Dayn keikka, jossa lämppääjinä oli The Hives ja Joan Jett and the blackhearts. Mä otin keikoilta paljon videoclippejä, mut lataaminen youtubeen kestää liian kauan, joten en laita niitä tänne.


Mä lähin liikkeelle suunnilleen tän näkösenä. Vyö vaihtu mustaan ja huivi lähti veke. Mukana mulla oli meijän pikkukamera, ku järkkäreitä ei saanu ottaa messiin.

Oltiin Kyläsaaressa ennen kuutta. Alue oli isompi mitä olin kuvitellu. Vessojen, baarien ja ensiapupisteiden kohat oli merkattu kivasti isoilla ilmapalloilla! The Hives alottii soittamisen vähän jälkeen kuus. Mä en oikein osaa sanoo, mitä mieltä mä siitä keikasta olin ollu, ku Hives ei kuulu todellakaan mihinkään lemppareihin, mut meno oli ihan hauskaa ja niinku mun luokkalainen Noora sano, se sopii hyvin lämppäribändiks.


Mä en saanu mistään bändistä kauheen hyviä kuvia, ku oltiin aika kaukana, eikä meijän pikkukameran zoomi oo mikään hyvä. Nää on enemmänki tälläsii fiiliskuvia.

Ku Joan Jettin keikka alko, mä hivuttauduin eteenpäin. Sain ihan hyvän mestan aidan vierestä ( Kenttä oli siis jaettu kahteen osaan. Etuosassa oli ne ketkä oli venannu jostain aamusta asti..) Sit mun fiilis lössähti täysin ku kaks läskiä ja pitkää venäläismiestä vaan tunki kaikkien eteen piittaamatta yhtään mistään. Ne oli kännissä ja ihan sairaan oksettavia ku ne alko hiplailee kaikkii tyttöjä siinä lähellä. Mun teki mieli mottasta niitä, mut sen sijaan taisin tirauttaa kyyneleen (noloo), ku olin venannu tota keikkaa niin paljon ja kaks idioottii vaan tunkee eteen. Sain vähän vaihettuu paikkaa, mut sit ympärillä olevat alko puhuu musta pahaan sävyyn, ku olin liikkunu niitten eteen. Menin takasin sinne päin missä olin ollu ja yritin nauttii keikasta. Joan veti tosi hyvin ja ääni on edelleen tallessa. Harmi vaan, et mä ja pari muuta siinä mun mestoilla oli vaan messissä. Tosin sit ku tuli I love rock n roll, muutkin innostu.


Keikan jälkeen menin takasin sinne missä Henkka, Joona ja Tuomas oli. Venailtiin, et Green Day alottaa. Ajattelin, et voisin ehkä mennä kattoo sitä jostain vähän sivummalta, ku sekään ei oo mikään mun leppari, mut onneks jäin. Green Day alotti suunnilleen puol ysiltä ja mun fiilis nous takasin! Keikka oli niiiiiin hyvä, et woouuuuu! Koko jengi oli ihan fiiliksissä. Mä myös, vaikka ei olis uskonu. Joidenkin biisien aikaan ne otti lavalle jengiä yleisöstä. Yks tyttö meinas melkein alkaa itkee ja pyörtyy onnesta. Lavalle pääs myös joku ihan pikkutyttö, yks poika joka sai ampuu yleisöö vesipyssyllä ja paras oli ku yleisöstä otettiin joku, joka meni leikkimään laulajaa! Aluks yks tyttönen laulo osan siitä biisistä ja toinen sit laulo loppuun. Oishan se aika mageeta jos pääsis lavalle, jonku lempparibändin kaa.


Keikka kesti melkein yhtä kauan ku Springsteenin keikka pari vuotta sitten ja oli melkein yhtä hyväkin! Mua ei alkanu pitkästyttää yhtään, vaikka yleensä jossain vaiheessa keikkaa tulee sellanen fiilis, et kohta vois jo lopettaa, vaikka oliski hyvä bändi. Mulla tulin vaan sairaan kylmä keikan loppuu kohti, ku aurinko alko laskee, eikä mulla ollu sitä huivii, jonka olin ajatellu pistää.


Illasta jäi tosi hyvä fiilis. Toivottavasti tän päivänen Billy Idolin keikka on kans hyvä! Mua edelleenki naurattaa, et yhessä vaiheessa mä en oikeesti voinu sietää Green Dayta ja nyt mä oon ihan fiilareissa niitten keikasta. Hahah. Kiitos vielä Henkalle, et otti mut messiin!

Oon muuten nyt 20v.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti