23.7.2011

Mandi

Mä kävin eilen morjestamassa Mandia. Meillä on tulossa luokkakokous reilun vuoden päästä, syksyllä 2012 ja ajatuksena oli vähän suunnitella sitä. Ajatella, et siitä ku otettiin luokkasormukset ja sovittiin alustavasti toi tapaaminen, on jo kohta 10 vuotta. Ollaan siis oltu Mandin kanssa samalla luokalla 1-6 ja sitä ennen samassa kirkon kerhossa. Ja oltiinkohan me myös samassa eskarissa? Meijän vanhemmat on nuoruuden tuttuja ja hahahha.... mun mami ja mandin isä on ollu joskus teininä kimpassa hetken aikaa. :D


Nää kuvat on vuodelta 1995 eli ollaan siis 5-vuotiaita. Ollaan aina hengattu paljon yhessä ja meillä on ollu kaikkia hassuja juttuja. Esimerkiks pidettiin aina välillä semmosia ruokasessioita, jossa tehtiin ite kaikki alkuruuasta jälkkäriin. Suosikkina oli juustobufee, johon laitettiin erilaisia juustoja laiutaselle ja sulatettiin mikrossa tai uunissa isoks klöntiks. Nammm... hahah.


Tehtiin myös paperista outoja ite keksittyjä hahmoja ja leikittiin niillä. Paras oli semmonen ihme örkki joka sano kaikkeen "Emmä tajuu" ja se söi semmosta kasvia ku buntsi. Mitä sitten lieneekään. Ruukussa sitä kasvatettiin.

Sitten meillä oli myös kaappikerho. Pari kertaa viikossa kokoonuttiin kaveriporukalla Mandin silloisen kämpän alakertaan, jossa oli iso kaappi, jossa hengattiin. Perustettiin Mandin kanssa myös oma lehti, johon Mandi kirjotti ja mua hoidin visuaalisen puolen. Harmi, se tais jäädä vaan yhteen numeroon. Vois perustaa uudelleen, tolla samalla järjestelyllä. :D

Kuudennen luokan jälkeen meijän näkeminen vähän harveni, ku Mandi meni Steinerkouluun. Mä tavallaan kadun, et en menny myös, koska siellä oli opiskelu ollu mulle salee helpompaa ku normikoulussa. Nähtiin kuitenki aina sillonyällön ku Mandi asu ihan lähellä. Jossain vaiheessa ehkä 16-vuotiaana yhteyden pito loppu lähes kokonaan. Hengattiin vielä samoissa saurakunnan jutuissa, mut muuten ei nähty kauheesti, varsinkaan sit ku Mandi muutti satdiin. Sen jälkeen ollaan nähty ihan sattumalta jossain. Edelliset kerrat oli Mandin YO-juhlissa kesällä 2010 ja mun valmistujaisissa talvella 2010. Nähtiin myös tosi pikasesti tän vuoden Louhela Jameissa.

Mandi on kyl hyvä esimerkki siitä minkälaisesta kaverisuhteesta mä diggaan. Pysytään kavereina, vaikka ei nähtäiskään säännöllisesti, eikä ees puhuttais toisillemme vaikka pariin vuoteen. :) Ja sit ku nähään, on aika mukavaa.

Mutta siis, eilen nähtiin pitkästä aikaa. Mä menin Mandin luokse, sen omaan kämppään, joka sijaitsee Iso-Roballa. Mä ihatuin siihen kämppään heti! NIIIIN magee. Korkee huonekorkeus, iiiisot ikkunalaudat ja puinen ihana lattia. Mandi oli vielä laittanu kämppänsä ihan ittensä näköseks. Mullakin on kauhee hinku muuttaa omilleni.


Mandi oli laitanu hyvää pientä syötävää, joka mua ilahdutti ku tulin ryytyneenä suoraan töistä. Puhuttiin kaikista vanhoista jutuista ja mietiskeltiin mitä kaikille vanhoille luokkalaisille kuuluu. Mä tiedän niitten tekemisistä vähän enenmmän ku Mandi, koska asun edelleen samoilla kulmilla ku sillon. Jossain välissä käytiin hakee kaupasta muutama kylmä juoma ja jatkettiin taas keskustelua. Luokkakokouksen miettiminen jäi vähän sivuun, ku tuli puhuttuu kaikesta muusta. Mut ei ihme, ku edellisestä KUNNON treffaamisesta on menny varmaan 4 vuotta tai jotain. :D

Aika meni nopee ja sit tajusin, et mun pakko lähtee ku seuraavana aamuna oli herätys 5.15. Namiiii. Oli oikeesti tosi tapaamine ja täytyy ottaa mahdollisimman nopee uusiks ja sit vaikka oikeestikki miettii sitä luokkakokousta! Kiitos Mandi!

Kävelin Robalta asemalle ihanassa kesäyössä. Kello oli vähän reilu 11, mut silti lämpöö oli lähes 30 astetta. Kui siistii. Meinasin ihan läkähtyy ku menin dösällä himbeen. Toivottavasti nää tälläset yöt ei lopu vielä. Tosin ainakaa ens viikolla ei niistä pääse kauheesti nauttimaan ku pitää yrittää myös nukkua ku on töitä, jotka alkaa aina aamusin.

Muutama tunti sitten mä hetin 4/7 perhettä lentokentälle. Ne lähti Italiaan. Tulin tosi väsyneenä sen jälkeen himaan, mut pyh enhän mä tietekään saanu enää nukuttuu, vaik kello oli vähän vajaa 6... Ehkä mä vielä joudun yrittää ottaa päikkärit ennen töihin lähtöö.

Nyt aamukahvia naamaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti