18.7.2011

"Beibi nyt leivotaan"

Mä sain tossa yks päivä hassun kohtauksen. Heräsin aamulla aikasin, samaan aikaan ku Juuso, joka lähti Hankasalmen kaupunkijaksolle. En saanu enää sen jälkeen unta, joten menin aamupalalle ja kelasin, et voisin lähtee lenkille. Lenkin sijaan sainki sit idean alkaa leipoo... Wtf, mä leipomassa. Tykkään tehä ruokaa, mut leipominen on jääny aika vähäseks.



Meillä oli pakkasessa mun keräämiä mustikoita, jotka mami oli ottanu sieltä pois ku ne vei tilaa. Täytyihän ne käyttää! Mustikat on tosi herkkuja. Musta tuntuu, et oon kyl aika höseltäjä ku leivon. Ku teen ruokaa, en yleensä kato mitään ohjeita, mut koska en oo pahemmin leiponu, mun täyty kokoajan kattoo ohjetta. Tän lukihäiriön kanssa se on
aika jänskää! Tosin ohje oli mun blogista viime vuodelta (jolloin edellisen kerran innostuin leipoo), joten ainakin se oli semmosella kielellä, et mäki ymmärrän. :D

TÄSSÄ ohje, jonka mukaan tein. Tosin tuunasin vähän ku ei ollu ihan kaikkii samoja aineksia. Esimerkiks tällä kertaa ei ollu mansikoita ollenkaan.

Muuta mä en sit oikeestaan saanukkaan sinä päivänä aikaan. Löysäilin koneella, kuuntelin musaa, kävin Pyryn kanssa kaupassa ja venailin, et Juusbe pääsee maistaa mun aikaansaannosta. Ihmettelin myös uuden väristä tukkaa.


Juuso pääs riparihommista viiden jälkeen ja tuli meille. Mua jänskätti miten mustikkapiirakka onnistu, koska viime kesänä mul kävi sillein, et olin tehny ihan fiilareissa mustikkarahkapiirakkaa ja ku sit maistoin sitä, se oli aika pahaa. Myös se löytyy täältä blogista. Hyvän näkönen, mauton mustikkapiirakka. Tältä näytti uusin yritys.


Maku oli ihan jees, mut koostumus vähä raa'an olonen, vaikka piirakka olikin uunissa kauemmin mitä ohjeessa sanottiin. No, eipä se kauheesti haitannu. Piirakan kaverina oli vaniliajädee, jota käytiin pyryn kanssa ostamassa halki myrskyn hahaha. :D Tulin kyl taas siihen tulokseen, et en oo mikään kauhee makeiden piirakoitten ystävä. Suolaset on paljon parempii. Oon syöny kyl tosi hyviä herkkipiirakoita, mut silti tykkään enemmän suolasista. Syksyllä voisin tehä sienipiirakkaa, jos pääsee sienimettälle. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti