19.7.2011

Ukkilassa

Käytiin tänään porukoiden ja Pyryn kaa moikkaamassa meijän ukkia ja auttamassa sitä pihan ruohonleikkuussa. Juotiin kahvit ja hengailtiin ulkona nätissä säässä. Ukki on jo yli 80v. viisas mies, joka asuu yksin, koska meijän mummo on taivaassa. Enää ei oo mummolaa, vaan ukkila.


Ukin pihalla kasvaa erilaisia marjoja. Vattuja, kirsikoita, mustia punasia valkosia herukoita, ja karviasia. Syksysin saa myös omppuja ja tosi hyviä miniluumuja. Tais tän päivän vitamiiniannos tulla ainakin täyteen. Söin kaikkii marjoja, vaikka kaikki ei ollu viel ees ihan kypsiä. Mä en kauheesti tykkää mistään herukoista, mut silti lappasin niitä aika paljon. :D


Mä tykkään marjojen keräämisestä, jollain jänskällä tavalla. Tavallaan se on ärsyttävää ku marjat on aika pienii ja kerääminen hidasta. Hommaa hidastaa viel se et puolet menee suoraan suuhun hahah. Se on jotenki terapeuttista, varsinki jos on yksin! Mami keräs marjoja myös himaan. Pyry keskitty temppuilee sen jojolla.


Mua väsytti kokoajan ihan kauheesti. Ei kyl ihme ku edellisen yön unet jäi vaan muutamatuntisiks. Herätys oli seiskalta. Juuson dösä starttas jo kasilta. Ennen ku tultiin ukin luo, mä sammahdin kesken datauksen Veeran sänkyyn. Silti väsytti ja silmän aluset näytti aika mukavilta...


Kohta mulla on taas ainaiset tummat silmänaluset ku pitää alkaa tehä kunnolla töitä. Ens viikolla mulla on jo kaikki päivät Cityä ja siitä se taas pikkuhiljaa lähtee. Tänään piilouduin pleksien taakse. Mä muuten hajotin mun lemppari arskat! Noi, jotka mulla on tossa bannerissakin. Niistä lähti toinen sanka irti... Mun on pakko löytää vielä jostain uudet samanlaiset. Paskat lasit ne oli oikeesti, mut kivoimmat näköset. Nyt pitää taas käyttää muita pleksejä.


Iltapäivällä tultiin himaan. Mä löysäilin kuuten saakka, jolloin nähtiin Lappiin lähtevän possen kaa. Illalla ysin maissa mä lähin lenkille uusissa vaelluskengissä. on hyvät kengät, mut lenkki meni kyl vähän mönkään. Menin lenkkeilee Kaivokselan metsään, josta löysin sairaan hyvii vattuja ja jäin syömään niitä. Ku jatkoin taas matkaa eteenpäin, löysin mustikoita! Sitten mä kömmin maassa joku reilu puol tuntii ja söin mustikoita. Ne koukuttaa aika pahasti... Aikamoinen marjapäivä on ollu tänään. Ku sain tarpeeksi mustikoista, tulin himaan kattomaan Sinkkuelämää. Huomenna uus lenkki yritys!

Nyt nukkumaan. Salee. Eka "pari" biisii......

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti