30.11.2011

Amistyttö

Vuos sitten mulla oli juhlat. Olin vihdoin saanu reilu kolmevuotta kesteneet opiskelut tehtyä. Olin amisaikana yhtenä syksynä kolme kuukautta saikulla, joten opiskelut meni vähän päin seinää. Olin aluks ihan fiilareissa mun koulusta, jossa kerranki oli kivaa ja opiskelut suju. Vikan vuoden syksynä kuitenki romahdin täysin erinäisistä syistä, eikä mistään tullu mitään.


Mulle kirjotettiin kolme kuukautta saikkuu (pääsyynä paniikkihäiriö, mut oli siinä muutaki), joka ehkä olis pitäny oikeesti vetää ihan nollauksena, mut yritin saikunkin aikana käydä välillä koululla tekee jotain. Oli kauheet paineet kaikesta. Olin jo ennen saikkuu ollu pahan olon takii pois koulusta, joten mulla oli jo valmiiks rästejä. Hyi mua ahistaa kela sitä fiilistä, joka mulla oli noihin aikoihin. Oon niin onnellinen, et en oo saanu yhtään paniikkikohtausta melkein vuoteen. Yhessä vaiheessa niitä oli usein ja tuntu aina et kuolen.


Saikun loputtua palasin taas kouluun. Siinä vaiheessa muilla mun luokkalaisilla alko kolmen kuukauden työharjottelu. Päätettiin opettajien ja opon kanssa, et on parempi et mä en mee, vaan teen sen ajan mun rästejä pois. Se oli hyvä juttu, sain kolmen kuukauden ajan tehä itsenäisesti juttuja. Mä piristyin paljon koska samoihin aikoihin alko myös Vaskiksen wanhojentassi treenit. Esan kaa tanssahteleminen oli tosi jees ja luulen et sen takia joksoin myös opiskella. Kun muut tuli harjottelusta, alkoi lupputyön väsääminen. Sitä jaksoin taas tehä ihan täysiä! Samalla tein myös muutaman kurssin, joka oli vielä jääny puuttumaan.


Kevääseen mennessä sain kaiken puuttuvan tehtyä. Ainoostaan multa puuttu se kolmen kuukauden harjottelu. Oli hassuu kattoo ku luokka valmistu ja ite kyhjötti vaan kattomassa. Se ei mua kyl oikeesti haitannu et valmistun myöhemmin. Kesällä mun sitten piti keksii ittelleni työharjotteluapaikka. Mua ahisti koska musta tuntu, et en osaa mitään. Sain kuitenki paikan, vaikka olin varma et feilasin pienen "pääsykokeen". Alotin Cityllä elokuussa 2010. Kolme kuukautta meni ihan super nopeesti ja sain hyvää kokemusta työstä. Harjottelu loppui lokakuussa.


Pidin juhlat jo ennen kun olin saanu todistuksen. Se oli varmaa, että valmistun joten kelasin, et ei kai sillä niin välii oo onko se todistus näytillä vai ei. Juhlat oli 27.11.2010. Musta oli niin siistii, et sinne tuli paljon porukkaa. Yhteensä meillä oli ollu noin 50 henkee, mut ei tietenkään samaan aikaan. Todistuksen sain 22.12.2010. Kävin hakemassa sen koululta. Mulla oli niiiiin helpottunu fiilis, ku sain todistuksen käteen. Tuli melkein tippa linssiin. Kotona juhlistettiin sitä ihan pienenellä porukalla aidon shamppanjan kanssa, jonka olin saanu Cityltä valmistjaislahjaks ku lähin sieltä.


Multa kysytään usein, et aijonko viel mennä opiskelee jotain. Koskaan ei pidä tietty sanoo ei koskaan, mut tuskinpa meen. Opiskeli on musta aika kauheeta. Ala-aste oli musta ihan jees, mut sielläki mulla oli monessa aineessa ongelmia. Yläaste oli kauheeta, amis oli kivaa pääasiassa, mut siltikin vastaan et tuskin meen. Tietenki jos joskus tulee fiilis, et haluu täysin vaihtaa alaa ja siihen tarvii jonku koulutuksen, ni sit varmaan ehkä. Koulu ei vaan oo mun juttu ja oon ilonen et kaiken ällötyksen jälkeen sain kouluni käytyy ja nyt oon välillä ihan oman alan töissäkin. :)

2 kommenttia: