26.5.2012

Kalassa

Vaihdettiin Juuson kanssa koskea. Me ollaan aina hengailtu paljon Vantaankoskella, mut eilen oltiinki Vanhankaupunginkoskella. Tällä kertaa ei vain hengailemassa, vaan ihan tositoimissa. KALASSA! Juuso on piiiiiiiitkään harrastanu kalastusta. Lähinnä perhokalastusta. Mä oon kalastanu vaan meijän mökkilammella, mut oon tykänny siitä aina ja tehny sitä joka kesä. Nyt päästiin yhdessä ja Juuso pääs perehdyttää mua perhokalastuksen saloihin. Olin aikasemmin kokeillu vaan heittelyä.



Mä sain heti kalaaa! Jeeeee! Se oli kyl joku särkikala, mut kuitenki. Sain noita aika monta. Se on niiiiin mageen tuntusta kun kala iskee kiinni. Adrenaliini virtaa ja on siistii. Mä oon aijemmin kalastanu vaan virvelillä, mut tykkäsin perhostelusta ehkä enemmän. Se tuntuu monipuolisemmalta!

VKK oli siisti mesta. Juuso on tietysti käyny siellä usein, mut mä en koskaan aikasemmin muutaku ajanu ohi. Se on Viikissä. Meille sattu sopivasti myös kiva sää.




Jonkun ajan päästä kun oltiin vähän vaihdettu mestaa, Juuso sai vähän kunnollisemmankin kalan. Nyt meillä odottaa itsekalastettu kirjolohi jääkaapissa tän päivän illalliseks. Jeeee!


Meijän luvat alko vasta illalla kuudelta ja aika nopeesti kun aurinko meni vähänkin puitten ja talojen taakse, mulle tuli kylmä. Meijän täyny muutaman kerran mennä autoon lämmittelee. Olis ollu kiva jos olisin tajunnu ottaa jonkun paksumman takin messiin. Onneks Juusolla oli villasukat messissä ja sain laittaa ne. Sitten taas mentiin.

Illan hämärtyessä käytiin vähän kävelemässä ympäristössä.



Ja taas oikeisiin hommiin! Illalla ei enää kumpikaan saatu mitään. Meijän luvat olis ollu voimassa seuraavan aamun kello kuuten, mut ihan niin kauan ei onneks oltu. Loppuillasta oli ihan jäässä!


Lähettiin ajaa himaan vähän jälkeen puolenyön. Jos olis ollu enemmän vaatteita ja eväitä niin olis voinu olla pidempaankin. Aika ei tuntunu missään välissä pitkästyttävältä, vaikka oltiinkin 6h. Musta kalastus ei koskaan oo tuntunu puuduttavalta, vaikka olis ollu kuinka pitkään. Oli ärsyttävää olla Viivin kaa pienenä onkimassa, kun mä olisin kyllä jaksanu istuu hiljaa, mut Viivillä meni hermo ekan vartin jälkeen ja se alko viskelee vapaansa miten sattuu. :D

Ootan, että päästään uudestaan Juuson kaa johonki. Mä haluun oppia lisää. Musta tulee vielä kunnon kalanainen kunnon kalamihen rinnalle!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti