18.7.2012

Mökkeilyä

Himassa taas, ihanaa. Viime perjantaina lähettiin Juuson kanssa pienelle reissulle Pohjois-Karjalaan Juuson isovanhempien luokse ja niitten mökille, joka on Hasossa järven rannalla. Käytiin siellä pikäsesti viime talvena, mut vaan tsekkaamassa mestat, kun se ei oikein oo talviasuttava. Startattiin matka puol neljän tienoilla. Pysähyttiin matkalla pari kertaa ja oltiin perillä vasta joskus puol kymmeneltä. Luukas tul hakemaan meijät rannasta, mökki on saaressa.

Matka taittui Juuson faijan autolla, koska kyyti jolla meijän piti mennä, peruuntu.

Majailtiin Juuson kaa tälläsessä kivassa vanhassa aitassa. Vallattiin alakerta.

Meille ei sattunu kauheen hyvät mökkeilysäät. Oli aika kylmää ja tuulista, välillä tuli myös vettä. Onneks muutamana päivänä paisto ees hetken aurinko.

Reissu on aika kalainen. Oltiin joka päivä kalassa monta tuntia, sillein ne päivät aika pitkälti menikin. Järvestä tuli hyvin kalaa. Tän reissun isoimmat saaliit oli 450g ahven ja pari reilun kahen kilon haukee. Nää ei oo mitään kalavalheita, ihan on mitattu vaa'alla :D

Saari oli ihan täynnä mustikoita! Jos ei oltu kalassa niin mä kykin pitkin pihaa ja söin mustikoita minkä kerkesin. Olin varma, et muutun kohta siniseks. Mustikat on vaan niiiin hyviä, varsinkin suoraan puskasta.

Iltasin oli aina jotkut kiiltomatojen kokoontumisajot. Ne on aika siistejä ja aika harvoin tulee nähtyy.

Yhtenä päivänä lähettiin Juuson kaa käymään Joensuussa, jonne tuolta mökiltä on noin 50km. Jätettiin auto parkkiin ja lähettiin kattelemaan mitä kaupungilla näkyy. Ekana mentiin torille maistelemaan karjalaisia perinne herkkuja. Otettiin vatruska ja sultsina, oltais haluttu muutakin mut oltiin sen verran myöhään liikkeellä et kaikki oli jo loppu.

Löydettiin myös yks hyvä kahvikauppa/kahvila, Mokkamaa. Napattiin yhestä kaupasta Cityn kesälehti, jossa lukee eri kaupunkien juttuja, joissa kandee käydä. Sieltä bongattiin Mokkamaa ja satuttiin just istumaan sen edessä. :D Sieltä sai Tamperelaisen Mokkamestareiden kahvia, ostettiin pari pakettia himaan. Liikkeestä sai myös erilaisia tee-lajeja ja käsintehtyjä konvehteja. Mitä tahansa kahvia sai myös ostaa kupillisen ja nauttia sen paikanpäällä.

Me otettiin maailman parhaaksi kahviksi kutsuttua Jamaicalaista Blue Mountainia. Se on aina tosi kallista, jos sitä ostaa himaan. Kupissa ostettuna sen sai kuitenkin samaan hintaan, kun muutkin kahvit eli 2,20e.

Eilen illalla oli aika hullu ukkonen. Se on siistin näköstä kun ukonilma tulee järvelle. Aluks kova tuuli, sit tulee ihan pimeetä, vettä alkaa sataa ja sit jysähtää.

Tänään lähettiin kotia kohti iltapäivällä ja tultiin himaan tossa muutama tunti sitten. Vähän harmittaa, et ei ollu hyvät säät, mut en tiiä onko missään ollu? Lomaa on vielä jäljessä sunnuntaihin asti, sais sitä ennen tulla kivat säät. Tottakai ne tulee heti kun menee töihin. :) Oli kiva reissu, mut kyl oli ihanaa tulla himaankin. Musta tuntuu et oon paisunu kauheesti. Tänään onneks salille niin tulee vähän parempi fiilis! Nyt täytyy vielä keksiä jotain kivaa loppu lomalle.