1.7.2012

Tuparit & konffis

Meillä oli perjantaina Cityllä deadlinepäivä. Se oli poikeuksellisesti pe, vaikka yleensä onkin ma. Tiesin, että voi venähtää ja olin varautunut siihen. Meijät oltiin kutsuttu Juuson kanssa Juhan ja Lotan uuden kämpän epävirallisiin tupareihin ja olin sanonu kaikille, et tuun kuhan kerkeen töistä ja et voi mennä myöhään. Saatiin kuitenki asiat hyvälle mallille aika nopsaan ja päästiin lähtee viiden maissa.

Lähin fillaroimaan kohti Myrtsii ja mul tuli kauhee terassihinku. Soitin Viiville ja kysyin sitä Lunaan ja se lupas tulla, kuhan pääsee stadista kotiin päin. Kaikki junat kusee tällä hetkellä aika huolella ja jouduin venailee jonkun aikaa. Kävin kaupassa ja menin venailemaan Viiviä ja Juusoa.


Ostin odottelujuomaksi GoldenCapin kuohuvaa. HYI! Ihan karmeeta. Ainakin toi mansikanmakunen. Sain sen kuitenkin pikkuhiljaa juotuu ja Viivi ja Juuso saapu sopivasti paikalle ja päästiin terdelle.


Mä testasin Viivin "Ozzy laseja". Ozzylla on kyllä pienemmät ja eriväriset oikeesti.


Juotiin yhet ja sit mentiin Juuson kanssa sinne tupareihin. Viivi treffas Joonaksen ja sit ne meni jonnekki. Lotan ja Juhan residenssillä meitä ootti heti kauheet shottiyllärit. Tarjolla oli jotain omaa sekotusta ja absinttia. Siitä se sit läks...







Ja taas vähän absinttia...


Oli superkivaa nähä Esaa taas pitkästä aikaa. Esmund on ihan paras. Hieno paita!


Juuso soitti mulle serenaadin Lotan ja Juhan makkarissa. No ei oikeesti. Se yritti opettaa mulle soittoo.


Välillä käytiin pihalla saattamassa jengiä johonkin ja välillä opestettiin tyyppejä paikalle. Puolenyön jälkeen oli aika lähteä baariin, jonne en aluks ees meinannu lähtee mut ylläripylläri lähdin kuitenkin. Mentiin Dondoon, jossa oli jälleen häppäri. Siel oli ihan törkeesti porukkaa ja kesti noin puol tuntii ennenku saatiin tilattuu juomat. No otettiin sit kaikki vähän enemmän kerralla...


Dondossa oltiin taas pilkkuun. Ylläri. Kelasin aluks et ainakin mä lähtisin suht aikasin, mut lopulta aattelin vaa, et menköön, nyt on kesä. :D Pilkun jälkeen lähettiin Juuson kaa vaeltaa auringon noustessa himaan.


Tuntu hassulta fillaroida. Ei oo hyvä olla tankojuoppo, mut ihan hyvin meni! Mentiin Ullan Grillin kautta, kun Juuson teki mieli jotain ruokaa eikä meillä himassa ollu mitään järkevää. Otettiin sekalautanen, josta syötiin molemmat. Oli aika herkku! Siihen tuli kaikkee mahollista ja tietty kaikki mausteet. Nam.


Kun tultiin himaan mentiin "hetkeks" lepää sängylle, josta sit herättiin aamulla kaikki vermeet päällä. Hups. Herättiin vähän jälkeen kymmenen. Onneks, koska en ollu illalla (aamulla) tajunnu laittaa herätystä. Mun piti kuitenkin olla kirkolla klo 12.30 valmistautumassa Mannilan konffikseen. Nopee suihkuun, kahvii naamaan ja pikaset laittautumiset ja täpöö kirkolle. Voi että oli kipee pää.

Kumpi olikaan se konfirmoitava? Mulla oli alba myös päällä, koska olin mukana siunaamassa alttarilla.


Konffis meni ihan kivasti. Oli paljon lauluu, siis ihan esityksiä ei pelkkiä virsiä. Pääkipukin alko hellittää kun Veera pelasti mut ja anto mulle särkylääkettä...


Kirkosta mentiin Juuson kanssa porukoille Pinjan juhliin. Mummo oli taas laittanut kaikkee hyvää. Meijän mummon voileipäkakut on parhaimpia, mitä oon koskaan maistanu.



Isoset plus Elina ja Vesa tuli myös käymään. Laulettiin Pinjalle muutama veisu. Se on perinne meijän seurakunnassa, et mennään laulamaan juhliin. Muut oli käyny laulamassa muutamissa muissakin juhlissa, mut mä en menny mukaan kun tulin suoraan Pinjan juhliin.


Tässä itse päivänsankari.


Mul ei ollu näköjään mitään kunnon kuvaa mekosta. Mul tuli taas mekkoahdistus ja kävin muutama päivä sitten ostaa uuden Seppälästä. Kun pääsiin ostosreissulta himaan iski uus ahdistus kun mekko tuntukin vähän tyhmältä. Laitoin sen silti. En nyt oikein tiedä et tykkäänkö tosta vieläkään vai en.


Pinjan juhlat meni hyvin. Oltiin Juuson kanssa iltaan asti. Meijän piti lähtee mun siivooja työkavereiden kanssa radalle, mut oli sen verran väsähtäny olo ja kello jo aika paljon et piti jättää väliin. Harmittaa vähän, mut kyllä tässä vielä ehtii. Meen taas muuten ens viikoks Sodexolle.

Porukoitten luota tultiin sit suoraan himaan. Mä puin mun haalarin päälle ja otin rennosti.


Katottiin vähän aikaa telkkarii ja mentiin sit nukkumaan. Juuso lähti tänään aamulla oman riparinsa konffikseen. Perjantaina ja eilen oli ihan kivaa! Tavallaan vähän nolotti kun oli ollu radalla edellisenä päivänä pitkään ja sit seuraavana aamupäivänä konffikseen, mut ei voi mitään. Jos lähtee bilettää ja seuraavana päivänä on jotain tärkeetä, pitää vaan asiat hoitaa siltikin kunnolla ja yrittää näyttää ees vähän freshiltä. :)

Kiitoksia Lotalle ja Juhalle tupareista ja Pinjalle eilisistä juhlista. Mä lähden ehkä kohta ryytymään rannalle, jos sää sallii. Ens viikko töitä ja sit kaks viikkoo lomaa. Palkatonta tosin, mut ihan sama!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti