21.10.2012

Tukholma

Nää postaukset menee nyt vähän randomissa järkässä, kun ensin oli tarkotus tehä W.A.S.P juttu mut en oo saanu kuvia vielä. Ittelläni kun ei oo kameraa... Mennään siis ristelytunnelmiin. Viime torstaina lähettiin Juuson, Päivin, Petterin, Luukaksen ja kasan niitten perhetuttuja, kanssa laivalla Tukholmaan. Lähettiin stadiin iltapäivällä ja treffattiin porukka. Osan kanssa käytiin ennen tsekkaamassa stadiin maanantaina auennut Hard Rock Cafe.

Aika kallis mestahan se oli, mut drinksut on kyl hyviä! Ite otin Pina coladan mmmmm... Oon käyny Hard Rock Cafessa myös Hong Kongissa, Osakassa, Singaporessa Sentosalla ja ihan pikasesti kääntymässä Münchenissä. Hassuu kun noi mestat on ihan samanlaisia joka puolella.

Meijän laiva, Silja Symphony lähti viideltä ja oikeestaan samantien alkoi myös buffet, jossa meillä oli iso pöytä varauksessa. Voi vitsi kun oli paljon kaikkee hyvää! Paljon kaikkia ihania kalaherkkuja, antipastoja, salaattia, lämpiminä ruokia, jälkkäreitä... Aaah. Juomaksi punkkua, valkkaria, bisseä, limuja ja vettä.

Syömiseen ja juomiseen oli aikaa pari tuntia. Oli muuten pikkusen ähky olo kun lähettiin valumaan hyttiin. Meijän hytti oli aika ylhäällä ja ikkuna oli laivan kävelykadulle. Tultiin koko porukalla tax freen meijän hyttiin hengaamaan. Vähän nuoremmat oli toisessa hytissä puuhailemassa omiaan.

Loppuilta meni seikkailessa ympari laivaa ja eri baareissa. Mun ja Juuson mieleen oli eniten yksi pubi josta sai yllättävänkin hyvin erikoisoluita ja muutamia sidukoita.

Mentiin nukkumaan aika myöhään. Aamulla herättiin syömään laivan aamupalaa, joka sekin oli hyvä niinku se illan buffa. Kun laiva tuli satamaan, laitettiin ittemme kuntoon ja lähettiin kohti Tukholman keskustaa. Kierettiin aluks kaikki yhdessä isossa kauppakeskuksessa, mut sen jälkeen liikuttiin Juuson kanssa lähinnä kaksisteen. Burger Kingissä oli pakko käydä! (Näköjään monien muittenkin Suomalaisten mielestä...)

Woppereiden jälkeen jakso taas kierrellä. Käytiin vielä muutamassa kaupassa, mut sit vaan kierreltiin ja katottiin mitä ympärillä näkyy. En oo aikasemmin käyny Tukholmassa.

Kuvarysäys. Hirveen kauaa ei ees oikeestaan ehitty Tukholmassa hengaamaan, kun piti alkaa tehä jo matkaa takas laivaan joka lähti takas kohti Suomea klo 17. Vähän vaikee sanoo mitä kaupungista diggasin, kun tää oli tällänen pikavisiitti. Joskus vois ehkä tulla uudestaan ja ottaa vaikka hotellin yhdeksi yöksi. Vanha kaupunki oli nätti ja siellä oli paljon kivan näkösiä kahviloita.

Laivamatka takas himaan oli lähes samanlainen kun menomatkakin. Illalla oli ihana buffet, jonka jälkeen oli taas ähky. Käytiin pubissa, tehtiin tax free ostokset kotiin ja mentiin nukkumaan. Oli muuten hassun tuntusta nukkua laivalla. Edellinen kerta tais olla joskus ysärillä... Varsinkin eilen, mut viel tänäänkin on ollu aika keinuva fiilis.

Oli mukava reissu, kiitos kun päästiin messiin!