5.5.2010

Helpotus

Kun viime postauksessa puhuin meijän mökistä, mä tajusin et venaan jo ihan kybällä juhannusta! Kattelin viime jussin kuvia ja aloin kauheesti oottaa seuravaa. Ja kesää muutenkin. Ei oo onneks enää kauaa, puutkin alkaa jo pikkuhiljaa vihertää! Tässä pari fiilistely kuvaa mökiltä viime jussina.


Mun lempparipaikka meijän mökillä on lampi. Se ei oo hirveen hyvä uimiseen, mut veneellä on kiva mennä soutelee ja kuuntelee lintujen lauluu. Kyl siellä voi uida, mut vettä on just tsägässä 50cm ja loput on mutaa. Hyyyiii. Lammen toisessa päässä parin sadan metrin päässä on sit kunnolla vettä, mut se ei enää oo meijän tontilla. Sinne voi kyl mennä veneellä ja sit hyppii uimaan, mut veneeseen takas pääsemin on vähän kinkkistä.

Tänää meil oli koulussa nettisivujen vääntämistä. Se ei oo mitään mun lemppari puuhaa. Suunnittelu ja pohjien tekeminen on jees, mut sit se kasaaminen toimiviks sivuiks ei oo mun juttu. Ruokailun jälkeen Mira tuli meijän koululle oikolukemaan mun päättötyön tekstit. Onneks, koska siel oli aika hauskoi virheitä... Käytiin se yhes läpi ja sit MÄ PALAUTIN SEN! Huhhh. Nyt se on pois alta. Enää esittely, joka on perjantaina. Toivottavasti tulee hyvä numero. Ainaki mä oon panostanu. Lähin himaan. Olotila oli helpottunu vaikka ei mulla tullu mitään vaikeuksia sen työn kanssa. Hymyilin ja fiilistelin aurinkoo, joka kyl meni paksuun pilveen heti ku pääsin Louhelaan.


Ku pääsin himaan mul oli aikamoinen nälkä. Tein ittelleni kanaa, avokadomössöö. Pesin kanasta marinadit pois, paistoin pannulla ja maustoin sitruunalla ja pippurilla. Lopuks ripsottelin päälle vähän parmesaanii. Avokadon mä vaan muussasin haarukalla ja heitin vähä mukaan sitruunaa, suolaa ja skidisti pippurii. Mä tykkään tosi paljon avokadoista, vaikka mua vähän karmii et niissä on aika paljon kaloreita. Ne on melkein pelkkää rasvaa. Onneks hyvää sellasta. Eipä oo ainakaa paljon hiilareita, joita kammoksun eniten.


Illalla on Virve Rostin kuorosota-kuoron konsertti Martinus salissa. Mun käsittääkseni sen konsertin tulot annetaan Saappaan hyväks. Mäki oon ollu saappaana, joten pääsen sinne ilmaseks. Kivaa! Jos se kuoro ois voittanu kuorosodan, ne ois lahjottanu ne rahat Saappaalle, mut ei voittanu. Nyt ne sit kuitenki järkkää tälläsen jutun, aika jees.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti