26.5.2010

Huhh

Nyt ne on poissa ja mulla on aika helpottunu fiilis! Sain tänään palautettuu viimesen rästitehtävän. Huh. Sain myös mun keittokirjan vihdoin painoon, vaikka sen kanssa oli ongelmia. Ku sain kaikki hoidettuu mul tuli ihan ihme fiilis. Menin hetkeks ihan sekasin ja meinas tulla itku vaikka ei itkettäny. Enää täytyy vaan käydä maanantaina tekee nelosvuoden paperit opon kaa.

Katottiin tänää koulussa Avatar. Oli ihan hyvä, mut tosi ennalta arvattava. Hyvää viihdettä, jossa ei ite tarvii kauheesti miettii, et miks jotain juttuja käy, eikä tarvii hirveesti tajuta mitään. Voi vaan kattoo ja nauttii hyvin tehdyistä 3D jutuista. Välillä oli vaikee ees huomata mikä oli tehty koneella. Hahmoita tietty huomas. Voisin kattoo vaikka uudestaan. Vähän harmittaa, et en käyny kattoo sitä teatterissa 3D näytöksessä, ku kaikki sano, et se toimis niin paremmin. Uskon kyl, mut ihan jees noinkin.


Koulun jälkeen lähin kotiin. Samantien ku pääsin bussiin, mä nukahin kuunnellen ABBAa. Heräsin onneks kuitenki ihan oikeesti paikassa. Ei se kyl tällä kertaa ois haitannu vaikka olisin menny päättärille. Se on Myrtsissä. Kerran olin menossa kouluun ja heräsin jossain ihan mestoilla, luulisin et Peijaksen huudeilla. Jäin hädissäni dösästä veke, vaik ois kannattanu mennä päättärille ja tulla samalla dösällä veke. Venailin sit jossain metsässä dösärillä kylmässä seuraavaa bussia. Maikka vähän nauro ku kerroin sille mitä oli käyny.

Kävin nopeesti himassa hakee Viivin ja lähettiin ostaa mulle hiusväriä. Tänää ois tarkotus värjätä. Vaikka mun tukka on jo vaalee ja aurinko on vaalentanu myös tyvikasvun, haluun tukan tasasemman väriseks. Vaaleena pysyy siis edelleen. Kyl mä kelasin, et oisin voinu repästä ja värjätä vaikka mustaks, niinku J on ehdottamu, mut en kyl oo vielä valmiks päästämääm blondista irti. Oon melkein aina ollu vaaleetukkanen. Kerran kokeilin mustia raitoja ja ala-asteella käytin välillä kevytvärejä esim. liilaa ja oranssia... Se tummanliila oli aluks ihan ok, mut se vaalentu nopeesti ihan kauheeks. Yks mun kaveri sanokin mua mädäks perunaks.


Kuvissa mun tukka näyttää mun mielestä vaaleemmalta ku luonnossa. Tai siis lähinnä se tyvikasvu. Mul oli tänään jotenki tosi vaikee pukeutuu mihinkään. Tuntu et kaikki näyttäis jotenki pelleltä. Sellasia päiviä mulla on yleensä tosi paljon, mut nyt ku on ollu kesäfiilis, huono mieli on pysyny poissa. Tänää se tuli takas, toivottavasti ei pitkäks aikaa. Oon taas alkanu myös vihata mun tukkaa, ku se ei pysy mitenkään kivasti ku se on kasvanu hassuks. En kyl leikkaa otsista enää uudestaan (<-- J kato! ), mut jotain noille etuhiuksille pitäis tehä. Tänään ainoo juttu mihin olin tyytyväinen (siis pukeitumisessa) on takki ja kengät. Toi takki on must tosi hieno. J löys sen kirppikseltä viime syksynä. Kiitos! Tykkään ku siinä on niittejä ja kuva takana. Se on kai jotain lateksii ja välillä vähän liian hiostava, mut ei haittaa. Otin tänää ekaa kertaa käyttöön ne Annelilta saadut kengät. Ne on ihan sairaan mukavat ja niil on hyvä kävellä.


Pienen hakemisen jälkeen löydettiin Viivin kaa mulle tukkaväri. Käytän melkein aina samaa Garnierin värii, jota yleensä käyn ostaa tarjoustalosta ku se on siellä haplaa. Täl kertaa ne oli kuitenki loppu ja kaikissa muissa kaupoissa se makso liikaa mulle. Onneks sit ku mentiin uudestaan Tartsaniin kysymään sitä, löyty yks paketti. Se oli joku uudistettu, eikä se ollu ihan niin halpaa ku ne muut, mut sopi mun bodjettiin. Makso 8,80e. Viivi osti Maraboun uutta suklaata. Maistettin sitä heti, oli jännän makusta. Siinä on passionia ja chilia. Ei siinä kyl musta chili maistunu.


Ku tultiin himaan tein ittelleni ruokaa. Yleensä en nirsoile siitä mitä himasta saa, mut tänään oli pakko. Vihaan makkarakeitto. Tai en vihaa, mut en kauheesti tykkää. Tein munakasta johon laitoin makeeta chilii ja nakin. Tuli hyvää! Vaikka näytti vähän hassulta.

Huomenna aijon pitää vapaapäivän ja bodata kunnolla. Illalla taas Olka. Nyt pikkuhiljaa tukanvärjäyspuuhiin!

Leffakuva täältä

1 kommentti: