24.4.2010

Keikkoja, synttärit ja kruisailuu

Torstaina oli jännä Olkapäivä. Siellä ei ollu melkein ketää. Yleensä on paljon porukkaa. En tiiä, ehkä sade oli syynä. Vähäisetkin ihmiset lähti menee ja me pistettiin pulju kiinni tuntii aikasemmin. Päätettiin J:n kanssa lähtee Ääneen ja vimmaan. Hurautettiin Gloriaan ja ehittiin just sopivasti paikalle ku Klubikirves oli alottamassa. Sitä me mentiin sinne kattoo.


Perjantaina olin aamupäivän koulussa ja sen jälkeen lähin Jumboon ostamaan juttuja meijän faijan synttäreille. Missasin bussin, jolla mun piti mennä. Odottaessa otin kuvan mun vaatetuksesta, ku mulla oli hyvä olla ne päällä. Hupparin lainasin Viiviltä, se on hankittu Koreasta. Haluisin sen ittelleni, tykkään siitä vaikka en yleensä tykkää mistään missä on keltasta. Tykkään muutenki paljon Aasialaisista halpisvaatteista.


Pääsin vihdoin Jumboon. Ostin muutaman hyvän Italialaisen viinin, yks niistä oli lahjaksi, Amarone ja jälkkärin kanssa nautittavaks Portviiniä. Ostin myös ruokatarpeet. Oli kauhee kantaa kasseja dösärille, paino ihan törkeesti.

Himassa me yritettiin ottaa Viivin kanssa pari mun kuvaa siihen mun kirjaan, mut en tiiä kelpuutanko niistä yhtään. Näytän idiootilta. Ne on muutenkin ihan läpällä otettuja.


Aika riensi ja mun piti alottaa valmistelut. Sitä ennen tein loppuun, mun koulussa tekemän kortin. Aluks en meinannu keksii mitään hyvää kortti-ideaa, mut sit tuli inspis! Kortista tuli just sankarille hyvä ja sain hyödynnettyy mun mainoksenväsäys taitoja.


Olin luvannu tehä ruuan. Mähän tykään kokkaamisesta. Oltin maman kaa yhessä mietitty hyvä menu. Alkupalaks oli avokadokeittoo ja pääruuaks naudan sisäfilepihvit, gorgonzolakastiketta ja bataattipunasipulijuttuu. Jälkkäriks oli Daimkakkuu, joka ei kyl ollu ite tehtyy vaan pakasteena. Tein kaiken muun, paitsi pihvin paistamisen. Sen hoiti J, koska se on siinä hyvä. Ruuista ei harmi vaan oo kuvia, ku mä oon aina se kuvaaja, mut nyt en oikein voinut irttottautuu kokkihommista. Ruoka oli sairaan hyvää ja viinit skulas niiden kanssa täydellisesti. Synttärisankarikin tykkäs ja sehän tässä oli tavotteenakin.


Myhään illalla lähettiin vielä Jiin kaa stadiin. Boothillissä oli yhen kaverin bändin, Santa Cruzin keikka. Ulkona oli sairaan kylmä ja jouduttiin melkein juoksee et pääsis nopeesti lämpimään. Tultiin vähän sen jälkeen ku Santa Cruz oli alottanu. BootHill oli täynnä väkee ja keikka oli hyvä. Mua vaan väsytti ihan törkeesti ja musta tuntu et oon tulossa kipeeks.

Tänään heräsin kurkku käheenä Jiiltä. Aluks ajattelin, et en tee mitään koko päivänä. Ulkonaki sato jotain rakeita ja fiilis ei ollu kovin jees. Sit aurinko alkoki paistaa ja mun teki mieli lähtee johonki. Lähettiin porukalla, mä, J, Viivi ja faija, stadiin kruisailee. Mentiin kaivariin ja ostettiin tän kevään ekat jäden Magin kiskalta. Naaaaaam. Käytiin myös Hakaniemen Aasialaisissa ruokakaupoissa ostoksilla. Ite ostin vähän soijamaitoo, jotain karkkeja ja pähkinöitä. Hakaniemikierroksen jälkeen käytiin viel Punnitse ja säästä- kaupassa. Sieltä tuli ostettuu muutamia erilaisia cashewpähkinöitä, soijariekaleita, savustettuja manteleita ja kuivattuina viikunoita, taateleita ja incamarjoja.

Tultiin himbeen ja J lähti Äänen ja Vimman finaaliin. Oisin tavallaan halunnu lähtee mukaan, mut olo ei ollu ihan paras ja rahat niin lopussa, et oli parempi jäädä himaan. Mul taitaa olla vähän lämpöö ja selkään sattuu ihan sairaasti. Huomenna pitäis mennä kirkolle parin ripariryhmän tapaamisiin ja jumiksiin, mut katotaan nyt. Kyl meen ainakin näyttäytyy.

Nyt nukkumaan et huomenna jaksaa herää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti