2.11.2012

Turku

Keskiviikkona klo 10.02 lähdettiin InterCity junalla köröttelemään kohti Turkua. Perillä oltiin klo 12. Päätettiin lähteä Juuson kanssa kylpylälomalle Turun Caribialle, kun mä huomasin jonkin aikaa sitten, että VR:llä on hyvät matkatarjoukset. Meidän kahden menopaluut makso yhteensä 40e. Ihan jees. Kun päästiin Turkuun lähdettiin hortoilemaan kohti keskustaa. Käytiin syömässä lounaat Ricossa ja jälkkäriksi yksillä Teerenpelissä.

Teerenpelin jälkeen lähettiin taas kävelemään. Kumpikaan meistä ei oo pahemmin Turussa ollut, eikä varsinkaan liikkunu jalan. Meidän täyty löytää sinne Caribialle. Katottiin Juuson iPadista vähän reittiä ja sit lähettiin suunnistamaan. Matkalla katottiin kivoja maisemia.

Löydettiin mestoille ihan helposti, ei sinne ees ollu kun parin kilsan matka. Oltiin hotellilla vähän ennen kolmea ja saatiin huone heti. Meillä oli halvin huone eli se oli aika pieni, mut eipä me sinne aikaa tultu viettämäänkään.

Laitettiin heti ittemme kylpyläkuntoon ja paineltiin allasosastolle. Mun uudet biksut pääs ekaa kertaa veteen.

Allasosastolta mulla ei oo kuvia kun en viittiny ottaa kameraa. Oli kyllä nasta mesta, vaikka ehkä enemmän diggaan Nokian rantasipihotelli Edenistä, jossa käytiin aina ennen perheen kanssa lähes joka syksy. Polskittiin altailla koko päivä, lähdettiin vasta kahdeksan jälkeen takas huoneeseen. Välissä käytiin Hesessä, kun tuli törkee nälkä. Välillä käytiin myös saunassa. Siellä oli myös savusauna, joka oli käytössä muutaman tunnin. Se oli jees!

Mä olin pienenä iiiiiiihan hullu vesipeto. Aina kun oli jossain vettä, piti päästä uimaan. Kun oltiin perheen kanssa kylpyläreissuilla, en meinannu pysyy housuissani kunnes pääsin veteen. Tuli huomattua, et ei se peto oo vieläkään mihinkään kadonnu, mut ehkä onneks vähän rauhottunu hahah.

Kun päästiin illalla takas huoneeseen, otettiin pienet lasilliset punkkua ja katottiin vähän telkkaria. Kuinkas kävikään, kello oli noin yhdeksän ja molemmat nukahti. Oli niin rankkaa vesipetoilua. :D Aamulla käytiin syömässä hotellin aamupala, jonka jälkeen mentiin vielä muutamaks tunniks uimaan. Sen jälkeen nopsaa kamat kasaan ja huoneen luovutus. Sitten taas matkaan!

Meillä ei oiekin ollu mitään päämäärää, kierreltiin vaan. Vähän väsytti ku tuli uitua niin paljon. Sopivasti lounasaikaan tuli taas nälkä. Päädyttiin MorriSon'siin. Juuson teki mieli jotain tuhtia. Otettiin annokset lounaslistalta, Juusolle possua ja mulle kanaa.

Syömisen jälkeen etittiin kivan näkönen kuppila, jossa oltiin sitten loppuaika ennen kotiin lähtöä. Kauppatorin kulmasta löyty just kiva mesta, Rento. Otettiin siellä muutamat. Sieltä sai ihan kivasti erikoisoluita ja joitain vähän erikoisempia siidereitä. Just hyvä mesta meille.

Juna kohti Helsinkiä lähti klo 19. Matka meni tosi nopsaan.

Turku vaikutti kivalta paikalta. Olis kiva tulla keväämmällä/kesämmällä uudestaan, että voisi hengailla enemmän ulkona. Vaikka joenrannassa. Nyt piti vaan nopeesti päästä aina johonkin sisälle, kun oli kauheen kylmää ja tuulista.

Sieltä labrajutuista ei kuulunu mitään. Ehkä mulla ei sit oo mitään. Ihmetteln vaan, kun edelleen kurkku vähän kipeenä ja niitä valkosia ällötyksiä on tullu vähän lisää. Whaat. Tänään meen kuitenkin jo ihan normisti töihin. Ulkona on ihan karmee sää. Vettä tulee kaatamalla. Yyyyyh... Mul meni tän meidän miniloman takia taas päivät ihan sekasin. Tuntuu et nyt olis maanantaina, mut onki perjantai! Mulla on huomenna vapaata. Pyhitän sen kämpän järkkäilylle ja ehkä salille, jos olo on sellanen. :)

1. Moi!

Oon ite menossa 2 vkon päästä kans caribialle niin kyselen vähän. Oliks siellä huoneissa sellasia "tossuja"? Miten sinne allasalueelle mentiin? Joku joskus sanoi että hotelliasiakkaat menis sinne vähän hassusti... Ite yleensä peseydyn ja vedän simmarit huoneessa ja luikkaan vaan suihkun kautta altaaseen, miten tulla se tapahtuu "käytännössä"?

Onpa typeriä kysymyksiä :D

1. Moi! Huoneessa ei ollut tossuja, se oli vähän harmi. Ne olis pitäny erikseen ostaa respasta ja makso joitain euroja. Ite kävelin pitkin hotellin käytäviä hienosti kypytakissa ja nahkasissa solkinilkkureissa... :D Kengät sit jätettiin allasalueen ulkopuolelle, tossuilla olis tietty voinu mennä sisälle asti. Uikkarit ja kylpytakki laitetaan siis jo huoneessa. Niin luki hotellin ohjeissakin. :)

Sisäänkäynti oli kyl vähän jännä. Se oli tavallaan sellanen sivuovi, joka vei suoraan allasalueelle, josta vasta pääs pukkariin ja suihkuun/saunaan. Pukkarissa oli avaimelliset lokerot hotellin väelle, jonne sai kätevästi laitettuu turvaan avainkortin, lompakon ja kylpytakin.

Toivottavasti ei tullu liian sekavasti!