22.7.2010

Hietsuilta

Eilen ku J oli polkenu töistä himaan, mun porukat tuli hakemaan meitä rannalle. Mentiin viettämään iltaa Hietsuuun. Syötiin eväitä ja otettiin arskaa.


Joku oli jättäny vilttinsä yksin ja viltin viereen sipsipussin. Auki tietenki ja sehän sit keräs vähän lokkeja. Hietsussa oli paljon lokinpoikasia. Ne on niiin söpöjä. Lokki on mun mielestä muutenki tosi kaunis lintu.

Ku oltiin oltu taas muutama tunti, piti lähtee himaan päin. Ennen sitä käytiin kuitenki vielä jätskillä Helsingin jäätelötehtaan kiskalla. Pieni morkkis, mut aattelin et voin ottaa ku oon syöny kesän aikana ehkä 3 jätskiä yhteensä... Otin kookoksen makusen, J sitruunarahkan ja isäntä mun lapsuuden lempparin, banaanin.


Mä ostin eilen mulle ja J:lle minireissun Tallinnaan elokuussa. Se on sellanen paketti mihin kuuluu laivamatkat, yks yö Viru hotellissa ja aamiainen hotellissa, hinta 49e/hlö S-etukortilla. Ihan jees! Mä ootan sitä reissuu jo nyt, vaikka se onki vaan tollanen mini. Me ei olla ennen oltu kaksisteen missään (paitsi päiväristeilyllä). Keväällä 08 oltiin yhessä Hong Kongissa, mut siel oli myös mun porukat mukana. Ootan myös tätä sen takii, et en oo ollu koskaan Tallinnassa kesällä. Perheen kaa ollaan kyl oltu muualla Virossa kesällä ja matkat tietty pitää tehä Tallinnan kautta, mut ei me siellä sillon olla hengailtu. Ekan kerran ku kävin Virossa päiväseltään oli syysloma ja tosi kylmä, toisella kerralla tais olla hiihtoloma ja viel kylmempi ja viimesimmällä kerralla oli joku -25 astetta! huuuurrrr. On siel talvellaki nättiä, mut ärsyttää ku joutuu pukee niin sairaasti päälle ja kokoajan pitää miettii mihin mennään seuraavaks lämmittelee. Täs pari kuvaa viime reissulta Miran kaa.


Toivottavasti nää talviset kuvat ei alkanu masentaa ketään! Tolla reissulla meillä kävi sellanen niin, et paluu matkalla jäätiin kiinni jäihin pariks tunniks. Oltiin jo valmiiks myöhässä aikataulusta jäiden takia noin tunti, mut loppujenlopuks matka tais venyy kolmella tunnilla tai jotain. Istuttiin Miran kaa yhellä isolla ikkunalla ja kattoon merta, sit huomattiin nyt ei muuten liikuta yhtään.. Sit lähettiin takasin päin, otettiin vauhtii ja poks, kiinni jäätiin. Täyty venaa jäänmurtajaa. Laiva oli Eckerölinen, eli aika vanha ja siitä johtu, et sen tehot ei riittäny työntyy paksusta jäästä läpi. Oli kyllä kiva päivä, vaikka vähän veny ja oli tooosi kylmä!

Mä kävin eilen taas keräämässä mustikoita. Yritän tänään tehä uudestaan jotain mustikkapiirakkaa. En sitä samaa ku viimeks. Kohta lähen salille ja sitten meijän pihalle grillaamaan. Namsss.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti