26.7.2010

Tapakset Kaivarissa

Hehe, taas tapaksia. Se on vaan niin helppo piknik mättö. Riippuu tapaksista, mut ainaki ne mitä meillä yleensä syödään, on sellasia joita ei tarvii ees valmistaa mitenkään ja kaiken saa säilykkeinä kaupasta.

Perjantaina iltapäivällä mä lähin stadiin. Meillä oli Lauran ja J:n kaa treffit viideltä, mut menin jo aikasemmin kattomaan jos vaikka löytäisin jonkun uuden vaatteen. Kiersin Ginat, yhen Veromodan, Hennesin ja pari muuta kauppaa, mut ei löytyny yhtään mitään! Vammasta. Toivin, et olisin löytäny Ginasta vaatteita 5-10 eurolla, niinku yleensä, mut valikoimat oli tooosi huonot. Ainaki mulle. Mä kyllästyin ja menin treffauspaikalle venailemaan muita.

Käytiin Alkossa hakemassa tapaksille sopivat viinit ja lähettiin kävelemään Kaivariin. Matkan varrelta mukaan tarttu myös aperitiivit Laren lähi S-markestista. Käveltiin Eiran läpi ja katotiin hienoja taloja. Kaivarista löydettiin hyvä mesta johon tehtiin leiri.


Eväinä tällä kertaa oli virheitä ja kalamata oliiveja, härkäpapuja, artisokkaa, viinilehtikääryleitä, jotain hyvää vuohenmaito juustoa, jota Lare toi, mozzarellaa, patonkia, herkkusieniä, jotka mä olin marinoinu oliiviöljyssä basilikan, aurinkokuivatun tomaatin ja valkosipulin kanssa ja naudan leikkeleitä, jotka mä olin pikasesti paistanu seesamöljyssä ja maustanu kevyesti cajunilla.

Viinit oli tosi hyviä. Onneks oli, koska kummatki oli muistaakseni hiukkasen yli kympin viinejä. Möttöjä olin niin paljon, et ei kyllä jääny nälkä!


Kaivarissa oli tuulista ja pilvistä, mut ei onneks mikään über kylmä, vaikka jouduin kyl pukee leggarit jalkaan, ku olin lähteny sääret paljaana. Oli muutenki ehkä hyvä laittaa ne jalkaan, et en vilauttele kaikille ku en osaa istuu sillein hyvin.


Pikniköitiin muutama tunti ja kuunneltiin musaa mun creativen loistavilla kajareilla. Kuunneltiin myös benjihyppääjien kauhun karjahduksia, hahah. "VOOEE JUMALAUTAAAA AAARRGGGHHHHH!" Mä bongasin myös erilokkilajeja. Kasin jälkeen alko tulla vähän viilee ku siellä korkeella tuuli paljon. Lähettiin kävelee Lauralle päin. Matkalla käytiin vielä pikasesti kaupassa ja otettiin kuvii Helsingin kaduilla.


Mentiin Lauran kämpille. Kuunneltiin Spotifysta musaa ja fiilisteltiin biiseja, joita ollaan joskus kuunneltu. Mä voisin taas sanoo, et Larella on ihana kämppä! Voisin muuttaa kans sellaseen. Lauralle on muutenki aina kiva käydä.


Joskus myöhään lähettiin vielä ulos. Kesäyöt on kyllä parhaita. Käveltiin hietsuun päin, mut ei kyllä sit ikinä päästy sinne asti. Mulla oli edelleen aurinkolasit päässä, heh... En nähny mitään, jostain kumman syystä. Mä innostuin myös vähän kiipeilemään.


Kello alkokin olla jo aika paljon ja oli aika lähtee nukkumaan. Käveltiin vielä Bäkkärin ohi, jossa mä törmäsin Tommiin, juteltiin siinä hetki, jonka jälkeen hyvästeltiin Lare J:n kanssa ja lähettiin Myrtsiin. Siellä sato vettä, onneks ei satanu sillon siellä kaivarissa! Mä en tajuu mitä tapahtu, mut ku tultiin Jiin luo, seuraava juttu mitä tajusin oli se ku herättiin aamulla. Olin nukkunu meikit naamassa, enkä oikeesti muista yhtään miks. En ollu ees kauheen huppelissa siinä vaiheessa ku tultiin. Kai sit vaan väsytti ihan kauheesti.. Oli kiva ilta, kiitoskiitos!

Ps. Onnea Lauralle ja Juhalle!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti