21.7.2010

Uudet arskat!

Mä ostin eilen Lindexistä uudet aurinkolasit. Oon jo pitkään miettiny niiden ostamista, mut koska oon aika pihi shoppailun suhteen, ostin ne vasta nyt. Mä pääsin, et nyt mä ostan ne enkä mieti sen enempää. Hintaa oli n. 6e.


Samalla reissulla kävin kaupassa ostamassa ruokaa. Mua harmittaa ihan sikana, ostin paprikoita ja ne jäi sittarin kassalle. Rahallinen menetys oli ehkä 70 senttiä, ei siinä mitään, mut tää on eka kerta ku unohan jotain kassalle! Ärsyttävää. Huomasin sen vasta ku olin laittamassa ruokaa... Onneks Viivi pelasti mut ja toi mulle kaks parikaa.

Tein täytettyja herkkusieniä, salaattia ja semmosta bradari/paprika wokkii (?). Nyt voisin laittaa vaikka ohjeenki.


Tein tän siis kahdelle:
1 paketti herkkusieniä, 1 paketti pekonia, sinihomejuustoa, jäävuorisalaatti, kurkku, 2 paprikaa, bradaria siin paljon ku haluu syödä.

Laita uuni 225 asteeseen. Poista herkkusienistä jalat ja silppua ne. Laita pala sinihomejuustoa johonkin pieneen astiaan ja pistä sienten jalat mukaan. Mun sinihomejuusto oli sen verran kovaa, että sulatin sitä ihan pienen hetken mikrossa, et se sekottuis paremmin. Laita sienet uunipellille ja laita sisään juustoa. Kääri sienet pekoniin, mun käyttämät sienet oli niin pieniä, et laitoin pekonisiivut kahteen osaan. Sit vaan uuniin. En tiiä tarkalleen kauan ne oli uunissa, otin pois sit ku pekoni näytti kypsältä.

Ku sienet on uunissa, tee salaatti jäävuorisalaatista ja kurkusta. Ripottele päälle vähän sitruunapippuria. Tätä salaattia ei ehkä olis edes tarvinnu, mut mun teki mieli myös jotain raikasta.

Paista bradarit myös sienenten ollessa uunissa pannulla mukavan ruskeiks. Leikka paprikat paloiksi ja heitä mukaan. Paista sen verran, et ne jää vielä rapsakoiks. Mausta koko setti miedosti cajunmausteella.

Sitten vaan kokoot hyvän annoksen lautaselle ja SYÖT! Tää olis myös hyvä grilliruoka, mut nyt ei ollu grillliä lähettyvillä.

Loppuun taas vähän musaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti